Rabarber & jordgubbspaj ♡
Publicerat den

 
I helgen var jag sugen på jordgubbar och rabarber och det blev en paj på jordgubbar och rabarber och det var så gott. En blandning med jordgubbar och rabarber är så gott. Det har blivit väldigt mycket rabarberpaj den här helgen så i lördags kände jag för att göra en annan variant, en med jordgubbar. Vi hade massa fryst rabarber som vi frös i början på sommaren. Jag älskar verkligen jordgubbar. Receptet hittade jag här men även bilderna är från den bloggen. Super mysig blogg med massa inspiration för mat. Ska fixa fler matinlägg idag, bara vänta och se. 
 
Rabarber- och jordgubbspaj (2 små pajformar) 
200 g rabarber
6 st jordgubbar
2/3 dl strösocker
75 g smör
1/2 tsk bakpulver
1 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1 msk sirap
 
Gör så här
1. Sätt ugnen på 170 grader.
2. Ansa och skär rabarbern i cirka 5 cm stora bitar.
3. Skölj och dela jordgubbarna i bitar.
4. Lägg rabarbern och jordgubbarna i små pajformar.
5. Smält smöret och tillsätt strösocker, havregryn och bakpulver.
6. Blanda ner vetemjöl till du får en smet, ca 1 dl.
7. Bred smeten över rabarbern och jordgubbarna.
8. Ringla sirap över och grädda i ugnen i 15 minuter.
9. Servera ljummen tillsammans med vaniljglass.
 



JossanHaugen

Älskar jordgubbs och rabarberpaj :)



URL: http://jossanhaugen.blogg.se/


Jasmine

Mums, det ser himla gott ut. Dina bilder inspirerar!
Kram

Svar: Tack så mycket fina du! :)
Anja Kajtaz



URL: http://rosanatt.blogg.se


Marie Bergman

Mums, jag ÄLSKAR jordgubbs- och rabarberpaj! :)



URL: http://livetiluxemburg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?