THE FATE OF THE FURIOUS (2017)
Publicerat den

 
 
BETYG: 9/10 | GENRE: Action | Komedi 
Fifty Shades Darker (Vin Diesel, Dwayne Johnson & Jason Statham)
Kommentar: En film om action, streetcars & hur en familjemedlem kan gå till andra sidan. 
 
Handling: Dom och hans fru Letty är på smekmånad i Kuba och har en bra tid tillsammans. Gänget börjar få vad som liknar ett normalt liv. Men en mystisk kvinna drar Dom Toretto tillbaka till den kriminella världen han inte verkar kunna fly ifrån. Han sviker sina närmaste och familjen riskerar att splittras. Denna kvinnan är så elak så att hon kidnappar Doms son (han visste inte att han hade en son) och pojkens mamma som är Elena (Doms ex-flickvän). Det verkar som att Dom inte kommer komma tillbaka till gamla Dom utan göra allt värre, men han har en plan att föstöra Cipher. 
 
Kommentar: Denna filmen är nog den bästa av alla tycker jag, jag älskar denna filmen. Den är helt underbar, man trodde aldrig man skulle se Dom göra något sånt som han gör men han har ju en plan. När han får se sin son första gången utan att få röra honom, jag började nästan gråta. Man såg på honom då att han hade en plan att förstöra Cipher och den bitchen asså, hon är så jäkla elak. Hans son är så söt och jag älskar att man får se så mycket av honom i filmen och att man ser på Dom att han vill göra allt för sin son men han kan ändå inte röra honom och Cipher tillåter inte honom. Men han får sin revansch, när båda Shaw bröderna kommer för att hjälpa honom rädda sin son efter att han hade pratat med deras mor. Så försöker de rädda sonen. Men namnet på pojken får man inte reda på innan sista scenen och namnet blev Brian, jag tyckte det var jätte gulligt namn. Älskar att de fortfarande vill ha något med Brian att göra nu när han inte är med i filmerna mer. 
 
Spoiler: Den hemskaste scenen i filmen måste vara när en av Ciphers arbetare dödar Elena mitt framdör Dom och hans son. Den scenen var hemsk att titta på tyckte jag, började nästan gråta. Sedan den bästa scenen i filmen är när Deckerd Shaw kommer för att rädda Doms son med sin bror asså jag älskar den scenen, verkligen älskar. Fast vi får inte glömma scenen med Hobbs och Deckard i fängelset, den scenen är så rolig. Verkligen älskar den scenen, de bråkar hela tiden men ändå arbetar ihop. Sedan när Deckard "dör" så blir Hobbs ledsen. Men Hobbs är så snäll mot alla och försker verkligen hjälpa alla. Men ni borde verkligen se alla filmer innan ni ser denna. Jag tror jag kommer göra en recension om filmerna under mina lediga dagar. Jag är ledig lördag-tisdag så då kommer jag blogga mer. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?