Sammanfattning: Pretty Little Liars (Säsong 6)
Publicerat den

 
Så nu är jag klar med säsong 6 av min Pretty Little Liars Maraton. Måste säga att jag älskar denna säsongen, älskar att det är så mycket kärlek i denna säsongen. Alla är helt underbara tillsammans. Trodde aldrig att jag skulle älska denna serien så mycket. Och jag vill ännu en gång varna er som planerar att se denna serie i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kommer nämna några saker som sker i senare säsonger. Hoppas ni gillar det jag skriver, kommentera om ni gör det! 
 
Nu har jag sett 6:e säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: I 6:e säsongen så får man se mycket om Aria, Hanna, Spencer & Emily. Måste säga att denna serien är bara bäst! Serien följer de fyra tjejerna Aria MontgomerySpencer HastingsHanna Marin och Emily Fields, vars gäng som faller isär efter försvinnandet av deras ledare, Alison DiLaurentis. Ett år senare börjar de motta sms från en mystisk figur som använder namnet "A", som hotar att avslöja deras hemligheter. En helt underbar serie! Så nu ska jag skriva lite rader om serien och hoppas ni gillar det! Vissa serier innehåller bara skratt och sånt men denna är lite mer läskig, vilket jag älskar.
 
Säsongen fortsätter där den slutade i den 5:e säsongens final, tjerna blir tagna av "A" och Toby, Caleb, Ezra & Alison försöker hitta tjejerna. Det vi får reda på i första delen av säsongen är att "A" är en person som heter Charles och som är syster till Alison och Jason (Alisons bror). Charles har haft det jobbigt under många år då hen har varit på mentalsjukhus och försöker leva ett normalt liv. I första delen så får man även reda på vem som är "A" och det är Cece Drake. Jag blev helt chokad när jag såg de avsnittet. Men sedan som n vet så gör ju alla serier uppehåll och serien hade ett uppehåll på 6 månader. Och sedan när det var tillbaka så hade de levt 5 år utan A och kommer tillbaka för att Alison vill få ut Cece från sjukhuset men det hjälper inte. För Cece dör i första avsnittet i andra delen av säsongen. Paren som var tillsammans under säsongerna har gjort slut. Spoby, Haleb, Ezria, alla har gjort slut. Men Spencer och Caleb har spenderat några år ihop som vänner och börjar få känslor för varandra och de blir tillsammans. Medans Hanna är förlovad med en annan kille vid namn Jordan och Aria är tillsammans med en kille vid namn Liam som hon jobbar tillsammans med. I andra delen av säsongen så är det en annan person som trakaserar tjejerna. Alison är tillammans med en läkare och gifter sig med honom senare. Detta visar sig vara ett misstag. Men sedan i slutet av säsongen så blir Hanna tagen av Uber A och alla försöker hitta henne. Men vi får se vad som händer i sista säsngen, jag har sett 10 avsnitt av säsong 7 och de 10 sista kommer ut nästa år. Älskar denna säsongen för jag gillade verkligen Spaleb tillammans, super gulliga tillammans <3
 



Emelie Karlsson

Jag kollade igenom alla 6 säsongerna på typ 2 veckor innan säsong 7 skulle ha premiär. Har aldrig varit med om en så beroendeframkallande serie!

Svar: Älskar serien, synd att man måste vänta till april för att se de 10 sista avsnitten :(
Anja Kajtaz



URL: http://fiktivaem.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?