Ångest är en dålig vana, kan det sluta?
Publicerat den

 
Jag har under flera års tid haft problem med ångest. Jag vågar inte umgås med mycket folk, får ångest hur jag ser ut och hur jag mår. Jag får konstant kritik av min mamma om hur jag lever mitt liv och hur jag ser ut. Detta har jag haft problem med i flera år. Och det har påverkat mig negativt. Att jag får kritik över allt är inte normalt. Att jag inte får köpa mat, kläder eller bara helt enkelt leva mitt liv, varför?! För att göra min mamma glad så att hon ska acceptera mig för den jag är. Jag har hållit detta till mig själv flera år nu. Men varför?! Ska jag inte vara lycklig. 
 
Sedan jag flyttade hemifrån så har jag känt så här. Jag kan inte gå ut för jag känner ångest, brukar stänga in mig i ett rum och bara lyssna på musik och inte ens gå på toa. Det känns så sjukt jobbigt, för det enda jag gör är att jobba och vara instängd i ett rum. Hur ska man annars kunna fortsätta med sitt liv. Är detta normalt, varför känns det så här, varför måste jag känna så här? Varför kan man inte leva ett liv utan ångest. Jag har sökt överallt på nätet vad man kan göra för att må bättre. Men inget hjälper mig. Vad ska man göra? Jag har försökt med allt! 
 
Har ni några tips på hur jag kan få hjälp med min depression/ångest? 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?