THE DIVERGENT SERIES: ALLEGIANT (2016)
Publicerat den

 
BETYG: 6/10 | GENRE: Drama | Action | Romantik
The Divergent Series: Allegiant (Shailene Woodley, Theo James, Ansel Elgort, Miles Teller)
Kommentar: En film om överlevnad, kärlek, vänskap och massa action.
 
Handling: Efter den chockerande nyheten att Chicago är ett experiment och att det finns en hel värld utanför staketen har människorna i staden delat in sig i två grupper. Den ena gruppen styrs av Evelyn och vill ha ett falanglöst samhälle och struntar i omvärlden. Den andra gruppen kallar sig för Allegiant vill ut ur staden för att ta sig till det andra samhället. Tris, Tobias, Christina, Peter & Caleb ansluter sig till den senare gruppen och bryter sig ut från Chicagos skyddande staket.
 
Kommentar: Jag älskade filmen och speciellt alla scener med Tris & Four. Filmen är ju uppdelad i 2 filmer, jag tyckte det var faktiskt rätt till skillnad från The Hunger Games: Mockingjay Part 1 & 2. I filmen så finns det vissa scener som jag tyckte var riktigt dåliga. Själva filmens handling är helt okej med filmen var inte alls bra, jag är verkligen besviken. I filmen så går allt så snabbt och det händer massa saker som jag inte gillade faktiskt. I början av filmen så vill Tris (Shailene Woodley) rädda sin bror Caleb (Ansel Elgort) som inte var snäll mot henne i Insurgent. Jag hade verkligen förlåtit om någon hade gjort så mot mig. Men hon är ganska kall mot honom i början, men sedan vill han hjälpa henne och under en del i filmen så förvinner Four för att hjälpa sin mamma. Han blir skadad och ingen kan hitta honom men Caleb och Tris hittar honom och åker tillbaka till Chicago. I själva filmen så får man se Tris och Four och deras vänner försöka klättra över bron och se vad som händer utanför Chicago. I filmen så får man se scener mellan Tris och Four (vilken jag älskar) och sedan får man se lite syskonkärlek. Dessutom så är David elak och Tris fattar det i slutet på filmen. Men filmen är ju inte den bästa som jag har sätt när det gäller The Divergent Series. 
 
Spoilers: Filmen börjar med att de som var med i Erudite ska ha en "rättegång" och de flesta dör. Men Tris vill rädda sin bror eftersom hon vill att han ska följa med Tris & Four över bron. De kommer över bron och besöker ett nytt ställe utanför Chicago och sedan träffar de David och han vill skydda de. Men det vissar sig vara så att han bara ljuger. Han vill ta över världen men det vet inte Tris i början och Four ser att något är fel men Tris tror inte på honom. Han går tillbaka till sin mamma men Tris ser sedan att David är elak och då försöker Tris att få hjälp av Caleb eftersom han är duktig på teknik och då följer Christina med. Medans Peter pratar med David och han vill ta över Chicago och de har ett serum som gör folk att glömma sina minnen. Men Tris, Caleb, Christina och Four räddar folket. Jag älskade alla scener med Tris & Four. 
 
Theo James & Shailene Woodley ♥



rememberthiis.blogg.se

Oh måste se den! Älskade dem två första



URL: http://rememberthiis.blogg.se/


Veronica Wallgren

Det måste jag se!



URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?