Tankar kring Chicago PD
Publicerat den

 
Jag ville ta en liten paus från Empire eftersom säsong 2 är tillbaka om några veckor. Och började titta på Chicago PD som är en helt underbar serie. Men innan jag sätter igång med att sammanfatta säsong 1 av serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Serien innehåller kärlek, pengar, poliser och min favorit skådespelare Sophia Bush. Min favorit karaktär i serien är Erin Lindsay.
 
Erin Lindsay är en detektiv i underrättelseenheten i Chicago Police Department. När hon var liten så brukade hennes pappa både slå henne och hennes mamma. Lindsay växte upp på gatan vid 14 års-åldern , hade hon redan gripits 5 gånger. När hon var 16 , hade Voight henne inskrivna i St. Ignatius College Prep för en ny start , men flickorna på skolan hittade snabbt ut om hennes tidgare liv. Hon avslutade gymnasiet men gick inte på högskola utan ville bli polis direkt. Hon började sedan jobba för Chicago PD. Älskar hur Sophia Bush spelar henne, helt underbar. Man kan se att hon är skadad av sitt gamla liv, men hon är även en bra polis. Hon börjar sedan komma närmare Jay Halstead som är hennes kollega. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?