Sammanfattning: Chicago PD (Säsong 2)
Publicerat den

 
Eftersom jag ville ta en paus från Empire så valde jag att se Chicago PD. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, kärlek, poliser, action och massa grymma scener med Sophia Bush. 
 
Nu har jag sett första säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det:  första säsongen så lär man känna Erin Lindsay. En detektiv för polisen i Chicago. Hon jobbar med sina kollegor. Hennes chef som även är en far för henne gör allt för att skydda henne. De får nya jobb hela tiden, men deras jobb är att hitta mördare och folk som säljer droger till andra. I denna säsong får man även se lite kärlek mellan vissa par. I säsong 2 blir äntligen Erin Lindsay & Jay Halstead under ett par avsnitt. Älskar de som ett par men de är verkligen superbra kollergor. Under säsong så blir Erin Lindsay och Nadia rumskaprater (Nadia är en gammal drogmissbrukare men hon fick hjälp av Erin) och hon vill bli polis. Men hon blir dödad av en mördare, för han gillar inte poliser. Hela andra säsongen är helt underbar. Älskar den, bara några veckor kvar tills säsong 3 har premiär. Lindsay slutar jobba som polisen i säsongs sista avsnitt. 
 
I säsong 2 händer massa mord och dessutom så blir Lindsay & Halstead tillsammans. Men gör slut eftersom Hank inte vill att Erin ska vara tillsammans med någon. Jag vill skydda henne hela tiden. Sedan så börjar Erin umgås mer med Nadia och Nadia börjar jobba för polisen och hon blir även mördad. Hela CPD vill hitta mördaren men han är sjuk i huvudet och får livstid. Men Erin blir sämre och sämre och börjar dricka & ta droger och hon klarar det inte mer så hon slutar jobba för polisen. Och Lindsay slutar jobba som polisen i säsongs sista avsnitt. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?