Varför gillar jag jordnötssmör?
Publicerat den

 
Jag älskar jordnötssmör, det är så gott! Det bästa med det är att man kan blanda det med allt. Men jag älskar att äta mackor med jordnötssmör. Men även kakor med jordnötssmör & choklad. En blandning av choklad och jordnötssmör. Det jag helst gör nu när jag försöker gå ner i vikt är att jag gör havregryn med jordnötssmör. Jag tycker att det är lite synd att vi i Sverige inte äter lika mycket jordnötssmör som de gör i USA. Jag började gilla jordnötssmör när jag var i London första gången eftersom jag testade en efterrätt med choklad & jordnötssmör! Jag kommer nog aldrig sluta gilla det. Tänkte berätta lite om jordnötssmör nu, för er som inte vet.
 
Jordnötssmör tillverkat av malda rostade jordnötter, ofta med en tillsats av mindre mängder olja, socker och salt. Det används som pålägg framförallt i USA, mest  tillsammans med sylt i den klassiska peanut butter and jelly sandwich. Det är även en vanlig smaksättning i amerikanska chokladbitar. Det finns två huvudtyper av jordnötssmör, creamy och crunchy. Vad gillar du mest med jordnötssmör? 



ɑ n n i k ɑ

Gott!



URL: http://blogofphoto.webblogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?