Vad är ditt mål?
Publicerat den

 
Är världens största fitspo-junkie och denna typ av inspiration har varit otroligt viktig för mig under min viktresa. När motivationen tryter öppnar jag alltid ett tumblrflöde och sitter och bläddrar, reblogar och sparar bilder tills jag känner att jag är sugen på att träna eller laga mig en god och nyttig middag. En annan faktor som jag tror är otroligt viktig när det gäller motivation är att man har ett klart mål över vad man vill få ut av sin träning och sitt hälsosamma ätande. Vill du gå ner ett par kilo, vill du gå upp ett par kilo, få en mer tonad och vältränad kropp eller helt enkelt bara försöka leva ett så hälsosamt liv som möjligt?
 
Mitt mål har sedan en lång tid tillbaka varit att gå ner i vikt, och det har jag gjort. Jag tränar och äter hälsosamt för att jag vill gå ner i vikt, men också för att det ger mig en stark och frisk kropp och ger mig massor av energi för att orka med andra vardagssysslor. Jag tycker inte alltid det är roligt att gå till gymmet och jag kommer inte alltid dit med ett leende på läpparna. Men efteråt mår jag alltid så jäkla bra - jag känner mig full av energi och jag känner att jag har åstadkommit något bra med min dag. "The only bad workout is the one you didn't do"
 
Har man inte ett mål så tror jag det är lätt att inspirationen börjar tryta och man faller tillbaka i gamla vanor igen. Så sätt dig ner och fundera över varför just DU vill leva ett hälsosamt liv med nyttig mat och träning. Det viktiga är trots allt ditt välmående, så träna för att må bra och för att det är roligt, inte för att du måste. Försök att göra hälsosamma vanor till ett självklart val, och framför allt - försök att hitta er egen väg till ett hälsosamt och balanserat liv. Bara säg till dig själv, jag ska klara detta! 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?