Chocolate Chip Cookie Dough Cupcakes
Publicerat den

Igår så var jag sjukt sugen på att baka. Länge sedan jag gjorde det, så satt mig vid min dator och sökte på speciellt cupcakes. Så försökte hitt något gott recept och sedan så jag en väldigt bra blogg. Nämligen bakamedfrida.blogg.se och jag älskar hennes blogg, hittade hennes goda cupcakes. Så var tvungen att prova de. De var så jäkla goda, åt 4 stycken. Så gå gärna in på hennes blogg och bara titta på alla fina bilder och recept! 
 
 
Cookie dough- fyllning:
55 g rumstempererat Smör
6 msk Farinsocker
135 g Vetemjöl
200 g Dulce de leche
1/2 tsk Vaniljsocker
1/2 hackad mörk Choklad-
Vispa smör och socker ljust fluffigt med en elvisp.
Tillsätt mjöl, dulce de leche och vaniljextrakt, blanda till en jämn deg.
Rör ner chokladen.
Linda in degen i plastfolie och låt vila i kylen medan du gör cupcakesen.

Chocolate chip Cupcakes
125 g Smör
150 g Strösocker
2 Ägg
220 g Vetemjöl
2 tsk Bakpulver
1/4 tsk Salt
0.8 dl Mjölk
1/2 tsk Vaniljsocker
1 1/2 dl hackad, mörk Choklad

Gör så här: 
1. Värm ugnen till 180 grader. 
2. Vispa smör och socker ljust och fluffigt med en elvisp.
3. Tillsätt ett ägg i taget och blanda ner mjöl, bakpulver, salt, mjölk och vaniljsocker till en jämn smet.
4. Rör sedan ner chokladen.
5. Sätt ut 12 muffinsformar i en muffinsplåt och födela smeten jämt i alla formar. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15-18 minuter. Låt dem svalna helt på ett avsvalningsgaller.
6. När alla cupcakes har svalnat - skär med hjälp av en vass kniv ut ett hål i mitten av varje cupcakes och fyll med valfri mängd cookie dough. Jag fyllde varje cupcake med en dryg 1 1/2 msk cookie dough.
 
Dulce de leche- frosting:
350 g rumstempererat smör
400 g siktat florsocker
200 g Dulce de leche

Gör så här:
1. Skär rumstempererat smör i kuber och vispa ljust och fluffigt med hjälp av en elvisp på hög hastighet.
2. Sänk hastigheten och tillsätt lite florsocker i taget.
3. Vispa tills allt är ordentligt blandat, tillsätt dulce de leche och vispa till en fluffig frosting. 
4. Spritsa frostingen på de cookie dough fyllda cupcakesen. Dekorera eventeullt med mini chocolate chip cookies och chokladknappar.



Johanna Larsson

Så fin blogg du har! Och jag ska verkligen testa det här receptet :D



URL:


milina.blogg.se

Men gud vad gott!



URL: http://milina.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?