30 DAGAR MED MIN BLOGG. DAG 17
Publicerat den

"Mina favorit par i en film" (Se hela listan här)
 
 
Som ni kanske vet så älskar jag The Hunger Games filmerna. Jag älskar Katniss Everdeen och Peeta Mellark. Deras karaktärer är underbara. Jag har sett båda filmern mist 10 gånger och de är lika bra varje gång. Men nu kommer det till själva paren och jag älskar de båda. Filmerna hade inte varit så bra utan de båda. Även om Katniss är lite självisk i början så visade sig vara att de hör ihop tillsammans. I boken är det ju så att, de gifter sig, får två barn. Vi får se vad som händer i filmen men jag hoppas på något sjukt bra! Men vi får se och hoppas på det bästa.  
 
Katniss Everdeen är huvudpersonen i trilogin Hungerspelen. Hon är 16 år och lever i Distrikt 12 som sysslar med kolproduktion. Hennes far är död sedan fem år, så hon ägnar sin fritid åt tjuvjakt i skogen utanför distriktet för att försörja sin mor och sin tolvåriga lillasyster Primrose Everdeen, även kallad Prim. Familjen bor i det fattiga området Sömmen, där distriktets arbetare lever.
 
Bland pojkarna blir den mer välmående bagarsonen Peeta Mellark uttagen men ingen erbjuder sig att ersätta honom. Peeta och Katniss känner inte varandra, men båda minns ett möte ett antal år tillbaka då Peeta, precis efter Katniss fars död, i princip räddade livet på Katniss och hennes familj genom att se till att hon fick några brända limpor som egentligen skulle slängas bort. Gale Hawthorne är Katniss bästa vän som hon jagar med i skogen utanför deras distrikt. När Katniss blir uttagen till Hungerspelen lovar Gale att hand om hennes mor och lillasyster Prim. Haymitch, en vresig gammal gubbe som alltid är full och vann de femtionde hungerspelen som ung. Katniss vill inte erkänna att de två är väldigt lika. Effie Trinket är den färgstarka eskort som tar Katniss och Peeta till rätt ställe vid rätt tid. Hon är känd för sina kläder och sitt ytliga sätt. Effie gör ingen hemlighet av att hon vill "göra karriär" och få eskortera ett mer glamoröst distrikt än fattiga Distrikt 12 i de framtida Hungerspelen.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?