Tankar kring Pretty Little Liars.
Publicerat den

 
Nu när jag för tillfället sett 4:a säsongerav friends (vänner) så är det dags att börja fundera på ett nytt maratonprojekt. De flesta serier som jag följer har sommaruppehåll. Då finns det lite extra tid. För min del blir det Pretty Little Liars som jag älskade. Men innan jag sätter igång med denna serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Förresten, om någon av er som läser detta har planer på att se Pretty Little Liars så vill jag redan nu varna för att det här inlägget kommer innehålla major spoilers. Ni har blivit varnade! 
 
Pretty Little Liars är en amerikansk tonårsdramaserie, även inriktad på mysterium och thriller. Serien följer de fyra tjejerna Aria Montgomery, Spencer Hastings, Hanna Marin och Emily Fields, vars gäng som faller isär efter försvinnandet av deras ledare, Alison DiLaurentis. Ett år senare börjar de motta sms från en mystisk figur som använder namnet "A", som hotar att avslöja deras hemligheter. En helt underbar serie! Så nu ska jag skriva lite rader om serien och hoppas ni gillar det! Vissa serier innehåller bara skratt och sånt men denna är lite mer läskig, vilket jag älskar. 
 
Vännerna Aria Montgomery, Emily Fields, Hanna Marin, och Spencer Hastings växer ifrån varandra när deras klick ledare och "bidrottning" Alison DiLaurentis springer iväg. Ett år senare de alla börja ta emot meddelanden från den mystiska "A", som hotar att avslöja sina mörkaste hemligheter. Aria har just återvänt från Island efter ett år med sin familj och fortfarande känner sig oförmögen att förlåta sin far som varit otrogen mot sin mamma, som fortfarande omedveten om det; Hon upptäcker också att hennes nya engelsklärare (Ezra Fitz) är samma kille som hon träffade och hånglade med på en bar dagen innan. Hanna är nu "den" flickan i skolan och hänger sig åt snatteri, vilket får henne i trubbel och tvingar sin mamma att sova med en detektiv för hennes frigivning; Spencer har känslor för sin systers fästman (Wren Kingston); Emily blir vän med en tjej som heter Maya, som just flyttat in i Alisons gamla hus; och det är där polisen hittar Alison kropp. Om ni vill veta vad som händer får ni titta på serien, verkligen en underbar serie! 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?