Sammanfattning: Friends (Säsong 4)
Publicerat den

 
Så nu är jag klar med säsong 4 av min vänner maraton. Måste säga att jag älskar denna säsongen. Phoebe blir gravid & ska ha sin brors barn. Ross & Rachel har en fin dag tillsammans. Massa fina ögonblick mellan vännerna. Och jag vill ännu en gång varna er som planerar att se denna serie i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kommer nämna några saker som sker i senare säsonger.

Nu har jag sett 5:e säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: I första säsongen så lär man känna Monica, Chandler, Ross, Rachel, Joey & Phoebe. Jag älskar första säsongen, för då lär man känna alla 6 vännerna. Men i andra säsongen blir det mer och mer riktat mot Ross & Rachel. Ross & Rachel är så himla söta. Min favorit vän i serien är faktiskt Rachel Green & Ross Geller. I tredje fortfarande Rachel och Ross men sedan gör de slut. I 4:e säsongen så blir Ross ihop med Emily och Rachel blir ledsen, hon var kär i Ross så. Han ska nämligen gifta sig. 
 
Ross bestämmer sig för att han vill vara tillsammans med Rachel och gör slut med Bonnie. Han fortsätter att hävda att de hade gjort ett uppehåll när han var otrogen mot Rachel i säsong 3, och de gör slut igen. När Phoebe förstått att den äldre Phoebe är hennes mamma, berättar hon detta för sin tvillingsyster, Ursula, som vetat om det hela tiden. Phoebe går med på att bli surrogatmamma åt sin halvbror Frank och hans fru Alice. Efter att ha fått en insemination blir Phoebe gravid, med trillingar! Joey börjat dejta Kathy men även Chandler gillar henne. Joey och Kathy gör slut efter att Kathy kysst Chandler. Joey är arg men förlåter Chandler när han ser att de älskar varandra. Chandler misstänker att Kathy har sex med en av skådespelarna i pjäsen som hon är med i efter att ha sett den. Efter att ha blivit konfronterad och anklagad, har hon sex med honom och Chandler och Kathy gör slut. Monica och Rachel byter lägenhet med Joey och Chandler efter att ha förlorat ett vad om vilka som känner varandra bäst. Tjejerna hatar sin nya lägenhet så de övertalar Joey och Chandler att byta tillbaka mot att de bjuder på säsongskort till New York Knicks och en möjlighet att se Monica och Rachel kyssas under en minut.
 
Ross dejtar den brittiska kvinnan Emily och de förlovar sig. Gänget reser till London för Ross och Emilys bröllop, alla utom Phoebe som snart ska föda och Rachel som inte vill se Ross gifta sig. På repetitionsmiddagen före bröllopet blir Monica deprimerad eftersom hon inte är gift, och en kille tror att hon är Ross mamma. Chandler tröstar henne och det slutar med att de har sex. Rachel inser att hon fortfarande älskar Ross och flyger till London för att berätta det för honom. När hon kommer dit ser hon honom med Emily och bestämmer sig för att det inte är rätt att förstöra bröllopet. Bröllopet börjar men får ett konstigt slut när Ross säger Jag tar dig, Rachel istället för Jag tar dig, Emily.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?