ECLIPSE (2010)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Romatisk, Drama & Fantasy. 
Eclise 2010: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner)
Kommentar: Ett riktigt bra drama, med en mycket vacker kärlekshistoria mellan två människor. En vanlig tjej och en vampyr. 
 
På påskveckan så var det en Twilight-maraton på TV6 och jag såg alla filmerna. Så nu tänkte jag berätta lite om filmen och vad jag tycker om filmerna. 
 
Den första delen handlar om en 17-årig flicka vid namnet Isabella "Bella" Maria Swan Cullen och en 17-årig (115 år) Edward Anthony Masen Cullen. Bella bodde i Phoenix med sin mamma och hennes nya man Phil. Men Phil behöver resa mycket i sitt jobb som basebollspelare, så Bella bestämmer sig för att bo med sin pappa Charlie som är polismästare för att göra sin mamma lycklig. Charlie bor i den regniga småstaden Forks i delstaten Washington. Hon kommer dit i början av vårterminen på sitt andra år, men får ganska snabbt vänner. På lunchen en dag får hon syn på syskonen Cullen, och blir genast intresserad av den mystiske Edward Cullen. Edward undviker henne till en början, men inser snabbt att han inte kan vara utan henne. Bella börjar få misstankar om Edwards talanger, till exempel att han är väldigt stark, snabb, likblek, kallhudad och att hans ögon byter färg. Till slut kommer hon fram till att han är en vampyr, men det hindrar henne inte från att bli kär i honom. En komplicerad förälskelse får sin början och gör livet svårt för det omaka paret. När det dessutom dyker upp ondsinta vampyrer (James, Victoria och Laurent) i staden får Bella och Edward kämpa för att kunna vara tillsammans. Men de slutar inte älska varandra. 
 
Bella tvingas nu välja mellan sin passionerade kärlek till vampyren Edward och sin starka vänskap till varulven Jacob. Vad hon än väljer kommer en av dem att såras. Men det är inte Bellas enda problem, vampyren Victoria har svurit på att hon ska döda Bella efter förlusten av hennes partner James. Men vampyrerna och varulvarna som har varit fiender sedan urminnes tider måste börja samarbeta. Kommer de att klara det? Eller kommer någon att dö? Jacob har nu berättat om sina känslor för Bella, som älskar Edward. Ett triangeldrama, kan man säga.
 
Jag älskar alla filmerna och första filmen är så bra. Jag tycker att själva handlingen är sjukt bra i Eclipse, jag kom ihåg när jag såg denna filmen. Skådespelet i filmen är så underbart. Jag älskar Robert Pattinson och Kristen Stewert. Världens sötaste par. Jag älskar alla scener i filmen, speciellt kyss-scenen med Jacob. Filmen är den bästa och jag kommer alltid titta på de. Men jag gillade faktiskt att Jacob och Bella blir så bra vänner i denna filmen. Men som i alla filmer så slutade det bra. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?