BREAKING DAWN PART 2 (2012)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Romatisk, Drama & Fantasy. 
Breaking Dawn Part 1: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner)
Kommentar: Ett riktigt bra drama, med en mycket vacker kärlekshistoria mellan två människor. En vanlig tjej och en vampyr. 
 
På påskveckan så var det en Twilight-maraton på TV6 och jag såg alla filmerna. Så nu tänkte jag berätta lite om filmen och vad jag tycker om filmerna. 
 
Den första delen handlar om en 17-årig flicka vid namnet Isabella "Bella" Maria Swan Cullen och en 17-årig (115 år) Edward Anthony Masen Cullen. Bella bodde i Phoenix med sin mamma och hennes nya man Phil. Men Phil behöver resa mycket i sitt jobb som basebollspelare, så Bella bestämmer sig för att bo med sin pappa Charlie som är polismästare för att göra sin mamma lycklig. Charlie bor i den regniga småstaden Forks i delstaten Washington. Hon kommer dit i början av vårterminen på sitt andra år, men får ganska snabbt vänner. På lunchen en dag får hon syn på syskonen Cullen, och blir genast intresserad av den mystiske Edward Cullen. Edward undviker henne till en början, men inser snabbt att han inte kan vara utan henne. Bella börjar få misstankar om Edwards talanger, till exempel att han är väldigt stark, snabb, likblek, kallhudad och att hans ögon byter färg. Till slut kommer hon fram till att han är en vampyr, men det hindrar henne inte från att bli kär i honom. En komplicerad förälskelse får sin början och gör livet svårt för det omaka paret. När det dessutom dyker upp ondsinta vampyrer (James, Victoria och Laurent) i staden får Bella och Edward kämpa för att kunna vara tillsammans. Men de slutar inte älska varandra. 
 
Nu är Renesmee född och Bella är en vampyr, alla är lyckliga. Renesmee har Jacob, Bella har Edward och alla Cullens har varann. Bella blev lite sur på Jacob eftersom han präglade sig på Renesmee men ändå så förlät hon honom. Så de började leva lyckligt, men en av kusinerna till Edward, Irina och såg Renesmee fånga snö. De trodde hon var ett odödligt barn och gick till Aro och berätta allt för honom och han ville komma och döda henne. Men då förstökte hela familjen att hitta bevis att hon inte var odödlig. Men Aro brydde sig inte. Han såg bara en sak och det skulle inträffas. Han ville att Renesmee skulle dö, men både Jacob, Bella och Edward tillät inte det. De hittade många som skulle bevisa att hon inte var odödlig. Men då kommer Alice och Jasper och visar Aro att detta inte kommer hända. Aro får se sin framtid och där kommer han dö, så de åker till Italien och det blir inget krig mellan någon. Förutom att Irina dör, för att hon ljög. Men tillslut lever alla lyckliga! 
 
Jag älskar denn filmen, den är så bra. Jag älskar den här delen, så jäkla bra. Jag kom ihåg när jag såg denna filmen. Skådespelet i filmen är så underbart. Jag älskar Robert Pattinson och Kristen Stewert. Världens sötaste par. Jag älskar alla scener i filmen, speciellt kyss-scenen med Jacob. Filmen är den bästa och jag kommer alltid kunna titta på de. Men jag gillade faktiskt att alla blir lyckliga i denna filmen, speciellt Jacob och Renesmee. De är så söta tillsammans. Jag älskar alla dessa filmerna, och de kommer alltid vara i mitt hjärta. Jag kommer aldrig sluta titta på dessa filmerna. 
 



Anonym

Beställ aldrig ifrån monroeworld.se

Dom lurar en till max! Man får inte med en retursedel, alltså kan ditt postombud inte scanna streckkoden o du som kund kan inte få ett kvitto på att din vara skickats. När jag skrivit ut detta på deras instagram har dom blockat mig, på Facebook tog dom bort mina kommentarer. Du som kund har 14 dagars ångersrätt, jag har hållt på med dem i över en vecka nu och inget har hänt. Bajs på er skit företag!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?