Murder Case: Jeffrey Dahmer
Publicerat den

I förra veckan så kollade jag klart på en ny serie på Netflix om Jeffrey Dahmer. Och herregud vad bra den var, visste inget om han innan jag såg denna serie. 
 
 
Jeffrey Lionel Dahmer, född 21 maj 1960 i West Allis i Wisconsin, död 28 november 1994 på Columbia Correctional Institution i Portage i Wisconsin, var en dömd amerikansk seriemördare, nekrofil och kannibal.Trots att Dahmer diagnostiserats med borderline personlighetsstörning, schizotyp störning och psykotisk störning ansågs han i juridisk mening vara frisk vid rättegången som hölls i början av 1992.
 
Den 15 februari 1992 dömdes han till 15 livstidsstraff och senare samma år till ett sextonde livstidsstraff för ytterligare ett mord, begånget 1978. Dahmer blev den 28 november 1994 misshandlad till döds av medfången Christopher Scarver på Columbia Correctional Institution. 
 
Han verkade vara en riktig psykopat, han mördade 17 tonårspojkar och unga män under mer än 10 år innan han slutligen greps och fälldes. Varför ens göra så är min fråga? Den värsta delen i denna serie jag såg måste varit hans sista mord (nästan). När polisen kommer och tar han och sen ska vi inte snacka om då han blev dödad i fängelset. Visste inget om han innan tills jag såg serien, men nu har jag bara tittat på massa tiktok videos om honom. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?