FEM FÖR EN UNDERBAR LÖRDAG
Publicerat den

 
Godmorgon på er mina finisar, hoppas ni alla har haft en bra start på denna helgen. Jag startade min med att väga mig och såg precis att jag har totalt gått ner -12kg sedan 4:e januari och skit vad sjukt det låter. Som ni märker är jag verkligen på riktigt bra humör, jag är helt frisk men hostar bara lite men det är så skönt att äntligen kunna vara sig själv. Men jag tänkte dela 5 punkter för hur vi kan göra den ännu lite bättre: 
 
1. Ordning och reda 
Sedan en längre tid tillbaka så har jag börjat bli bättre på att ha det snyggt och fräsht i mitt rum. Är det stökigt blir det kaos, så att kliva in i ett rum där allt är på sin plats är för mig är så nice, bästa känslan ju. Så lämna inte disken framme, kasta inte kläderna i en hög, lämna inte sängen obäddad. Det går så snabbt att ta hand om saker om man gör det på en gång. 
 
2. Baka 
Jag vet att de flesta är hemma nu i denna tuffa period, men varför inte sätta igång en bra spellista och hitta ett bra recept och baka. Kanske du inte har bröd hemma och varför inte bara baka ett frukostbröd som bananbröd och det är så sjukt gott. Jag älskar att baka, så skönt och bra för dig som har ångest och är deprimerad. Det är verkligern terapi för mig att baka. 
 
3. Selfcare
I denna jobbiga tid så är det viktigt att inte tänka negativt och just nu är jag inne i en period då jag älskar att ta hand om mig själv. Så varför inte ha en spakväll hemma: tvätta håret, skruba ansiktet, rengör det, sätt på en sheetmask och kanske även rengör ditt smink. Sånt som gör dig glad, för mig gäller det mycket hudvård och smink och kanske även shoppa lite nya hudvårdsprodukter. 
 
4. Promenad
Det bästa med att våren är här att man kan börja ta långa promenader. Det är ännu bättre när det är fint väder och solen skiner. Det är ännu bättre när man går ut och ska ta en promenad längst stranden med bra musik och en kopp kaffe. 
 
5. Visa mer kärlek
Vi är mitt uppe i en kris just nu i hela världen och det är tufft för de flesta. Men det är viktigt att vi visar kärlek för det flesta i din närhet. Varför inte gå och handla lite mat till din granne eller bara åka till affären. Bara vara där för folk är just nu extremt viktigt. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?