Äntligen september - saker jag vill göra i höst.
Publicerat den

Idag är det andra september och nu går vi in i första höstmånaden, även min favoritmånad! Jag älskar september, soliga och krispiga höstdagar, träden ändrar färg. Även om sommaren och våren är två riktigt härliga årstider så kan jag inte låta bli att bli lite pirrig inför hösten, som man brukar säga är det mångas nystart och jag är beredd att hålla med. Här är en lista med saker jag vill göra eller ser fram emot att göra i höst! Ibland tror jag att det är viktigt att sätta sig ner och skriva ner tankar, ideér, mål eller drömmar. 
 
 
Storstäda 
Jag behöver verkligen storstäda mitt rum, känslan när man har storstädat är ju den bästa. Jag vet att det inte är det roligaste men bara man har igång en podcast/ljudbok brukar det funka och man blir klar ganska snabbt. 
 
Promenera en massa
På hösten finns det inget bättre än att ta en lång promenad och gå ner till stan och dricka en kopp varm kaffe. Men denna hösten vill jag promenera en massa och vara ute i den friska luften. 
 
Laga massa mat
En annan sak jag ser fram emot är att pyssla med är att stå i köket och laga mat. Att laga mat är något jag tycker är väldigt kul och jag älskar att experimentera och testa nya recept! I höst ser jag framemot att laga varma soppor, grytor eller baka en äppelpaj!
 
 
Mysa hemma
Det bästa med hösten är alla mysiga kvällar och att tända massa ljus. Jag längtar efter mörka kalla kvällar så man kan komma in i värmen, tända ljus och gosa ner sig med en filt och en kopp te. Det mysigaste jag vet! Och som sagt, bara piffa här hemma! Köpa en höstig bukett, kanske byta ut några kuddfodral till en höstigare ton. 
 
Köpa mer höstkläder
När jag tänker på hösten tänker jag på stickade tröjor och jeans. Längtar lite efter kappor och stickade tröjor och dra fram alla stickade accessoarer! Saknat mina stickade tröjor, det mysigaste som finns. 
 
Titta på fler serier
I september så börjar alla nya säsonger och jag bara längtar tills alla serier börjar sändas. Så det är ju verkligen något positivt med hösten, alla bra program börjar igen! Just nu tittar jag på Wahlgren Värld och skit vad jag är besatt av den serien, så sjukt intressead av deras liv. 
 
 
Vad ska ni göra i höst?






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?