Sammanfattning: Stranger Things (Säsong 2)
Publicerat den

 
Eftersom en ny säsong av Stranger Things kom ut idag så insåg jag att jag inte har skrivit en sammanfattning av säsong 2. Jag älskade denna säsongen, så sjukt bra den var. Jag vill dock varna er som inte har sett första eller andra säsongen. Läs inte vidare om ni inte har sett serien. Den kan innehålla spoilers! 
 
Serien utspelar sig i småstaden Hawkins i Indiana år 1983. Pojken Will Byers försvinner spårlöst på vägen hem. Polischefen Jim Hopper kopplas in i sökandet. På en diner på orten dyker en flicka upp som visar sig ha övernaturliga krafter. När myndigheterna med Dr. Martin Brenner i spetsen dyker upp flyr hon ut i skogen där hon träffar Will Byers vänner Dustin, Mike och Lucas. Flickan har namnet Eleven och har flytt från Hawkinslaboratoriet där hon utsatts för experiment. I den första säsongen så förvinner Will och hans vänner söker upp honom. började mystiskt och bra. Jag minns att första halvan av det första avsnittet varlite seg men sedan dess har allt stegrat. Men Stranger things 2 använder sig nämligen av samma spelbok och samma sorts berättande för att hitta nya sätt att rulla upp vad som egentligen är samma historia som i seriens första säsong. Skillnaden nu, precis som med ovan nämnda filmer, är att allt är större, mer actionorienterat och att överraskningens behag på sätt och vis är bortblåst. 
 
I centrum i de nio nya avsnitten står självklart den kvartett av pojkar som är seriens hjärta: Mike, Dustin, Lucas och Will. När vi träffar dem igen har det gått ett år sedan sist. Mike saknar Eleven, Will försöker leva med det trauma han utsattes för i första säsongen, vilket bland annat inkluderar besök hos en ny doktor, spelad av Paul Reiser. För Dustin och Lucas rullar det mesta på som vanligt, även om allt är förändrat. Man kan ju inte bara älska Mike & El tillsammans, så söta. Nu ska jag fortsätta skriva om min sammanfattning till säsong 3 som jag såg idag! 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?