Sammanfattning: Gåsmamman (Säsong 1)
Publicerat den

 
Nu är det dags att se Gåsmamman. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, kärlek, och vänskap Jag såg första säsongen i veckan älskade denna säsong. 
 
I denna säsongen så får man veta mycket om Sonja och hennes familj. Sonja lever ett ganska bekymmersfritt liv med sin älskade familj. Maken Fredriks marijuanaverksamhet ger ekonomin en guldkant. Men tillvaron slås i spillror och Sonja tvingas spela ett livsfarligt spel med både den organiserade brottsligheten och polisen för att skydda sina barn. Huvudperson heter Sonja Ek. Hennes make blir skjuten framför ögonen på deras yngste son och efter det förändras inte helt oväntat livet för dem alla drastiskt. På grund av omständigheter hon inte själv styr över tvingas Sonja ta flera svåra beslut som leder både henne och familjen längre bort från ett rättrådigt liv, men också in i ren livsfara. Med far och bror redan djupt insyltade i organiserad kriminalitet vet hon snart inte vem hon kan lita på. Om någon.
 
Jag blev helt chockad när jag såg denna säsong, älskar verkligen Gåsmamman. En ny favorit serie. Sonja försöker ju göra allt för sina barn, då när hennes man dör. Så hon försöker ta efter hennes man och Sonjas bror Niklas. Nu var det dags för lite annorlunda angreppsvinklar, med inte sällan starka kvinnor i fokus. Och en sådan följetång är just ”Gåsmamman.” Hon är en sån stark person i serien, kunna klara av att jobba efter att hennes man dör. Hon måste fixa sina barn som är helt chockade efter sin pappas död. Gåsmamman är en väldigt välgjord och otroligt spännande svensk serie som på ett ytterst välkommet sätt låter en kvinna styra skutan. Och som hon gör det! Sonja Ek är verkligen den moderna supermamman och vardagshjältinnan vi alla behöver se fler av och i Rapaports övertygande gestaltning är hon exakt så som vi alla egentligen vill vara. Hon både ger och tar stryk med samma engagemang och det är inget mindre än en fröjd att se.
 



lars

Jag håller fullständigt med dig. Den bästa serien jag följt och jag ser många serier. Är helt enkelt serienörd

Svar: Precis som jag då :)
Anja Kajtaz



URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?