Tankar kring Stranger Things.
Publicerat den

 
Jag har sett alla avsnitten av Gåsmamman och ville börja titta på en bra serie. Och alla jag känner tipsar om Stranger Things och tycker jag ska se första säsongen och ge serien en chans. Jag tänkte, det kan inte vara så farligt.  Jag blev helt förälskad i serien, så bra den är. Men innan jag sätter igång med att sammanfatta säsong 1 av serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Den innehåller ju allt, men det bästa är ju att det inte är ett enda dåligt avsnitt. 
 
Den utspelar sig i småstaden Hawkins i Indiana år 1983. Pojken Will Byers försvinner spårlöst på vägen hem. Polischefen Jim Hopper kopplas in i sökandet. På en diner på orten dyker en flicka upp som visar sig ha övernaturliga krafter. När myndigheterna med Dr. Martin Brenner i spetsen dyker upp flyr hon ut i skogen där hon träffar Will Byers vänner Dustin, Mike och Lucas. Flickan har namnet Eleven och har flytt från Hawkinslaboratoriet där hon utsatts för experiment. En sjukt bra serie och ni borde verkligen se den. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?