ÅRSRESUMÉ – DEL 2
Publicerat den

 
Juli - i denna månaden så jobbade jag en del, hade det jobbigt med min ångest och sedan så var jag även på en avslutnings fest hos min syster och hade det så roligt. Jag började titta på en bra serie, nämligen Law & Order: SVU och blev helt besatt av denna serie. Varför har jag inte sett denna serien innan, den har ju funnits sedan 1999 och det är ganska läng kan man säga. Hade en helt okej juli men hade det mycket jobbigt med min ångest. Drack mycket kaffe på Espresso House. 
 
Augusti - då fyllde jag 25 år och hade en mysig födelsedag med min familj. I december så började jag umgås med min kollega Linnea och hade en bra vänskap med henne. En vän man kan lita på och vi hade det väldigt bra. Seda så jobbade jag väldigt mycket och hade lite problem med mitt schema och jag mådde väldigt dåligt just i augusti, var nära på att ta mitt liv. Verkligen en sjukt jobbig månad och fick en del hjälp av min familj och vänner. 
 
September - då hände det inget speciellt. Men jag började må bättre och bättre och fick min motivation. Och fortsatte att gå ner i vikt och log då på -30kg och det kändes bra. Men sedan så hade jag det dåligt hemma så jag sov mycket hos Linnea och kunde snacka med henne. En väldigt bra vän måste jag säga. I september så köpte vi biljetterna till Bosnien då vi skulle besöka mormor månaden efter. Vi köpte även hennes present och jag mådde mycket bättre. 
 
Oktober - startade månaden med att åka och besöka min mormor i Bosnien och överaskade mormor med en 80-års fest och det blev väldigt lyckat. Fixade naglarna och sedan var jag även tvungen att fixa ögonbrynen. Naglar och ögonbryn för endast 200 kr, väldigt billigt. När vi kom hem så var det dags att börja jobba igen. Denna månaden så började jag även snacka med en viss person. Som jag trodde jag kunde lita på, han visade sig vara en idiot. Sedan så började Riverdale sändas på tv igen och detta gjorde mig glad. 
 
November - i november så började jag titta på Shameless. Det var länge sedan jag såg serien, så glad att det är tillbaka. Träffade "vännen" under ett par gånger i November och tillslut så orkade jag inte med hans lögner så jag bara slutade skriva till honom. Sedan bodde jag hos min goda vän Jessie under ett par veckor och eftersom jag hade det sjukt jobbigt hemma och det var då jag började sluta med VV och har gått upp 4 kg sedan dess. Men ska börja om på nytt i Januari. Sedan började jag baka en massa kakor, bakelser och gjorde en massa mat. I denna månaden fick jag även höra att mina chefer skulle sälja restaurangen och jag trodde jag skulle vara arbetslös men det skulle jag inte. Utan jag skulle stanna kvar med de nya ägarna. 
 
December - sista månaden på året och detta var den bästa. Jag ficka fortsätta jobba, firade jul, bakade en massa julgodis och hade en avslutningsmiddag med mina gamla kollegor. En jätte mysig kväll och hoppas vi alla kan ses flera gånger. Jag tittade på Stranger Things både första och andra säsongen. Jag hade en trevlig månad och just mår jag inte så bra, eftersom jag känner mig ensam. Och funderar på vad jag ska ha för mål för 2018 och tänkte blogga om det under dagen eller imorgon. 
 
 
Hoppas ni alla har haft ett bra 2017. Jag har haft ett av de bästa men även jobbigaste året. Men imorgon är det ett nytt år och då ska jag starta året med att planera vad jag vill göra. Vill jag ändra på min livsstil eller fortsätta leva såhär. Nu ska jag gör lite middag så hörs vi senare. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?