Sammanfattning: Gossip Girl (Säsong 5)
Publicerat den

 
Min syster kom hem för några veckor sedan och då visade det Gossip Girl på tv så bara var tvungen att se alla säsonger igen. Och jag vill ännu en gång varna er som planerar att se denna serie i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kommer nämna några saker som sker i senare säsonger. Min favorit säsong är faktiskt säsong 3 och 6. 
 
Nu har jag sett femte säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: I första säsongen så lär man känna Blair, Serena, Chuck, Nate & Dan. Jag älskar första säsongen, för då lär man känna alla 5 huvudpersonerna. I andra säsongen får man se mer om vänskap, kärlek, mode & hämnd. Blair & Chuck är så himla söta. Min favorit i serien är faktiskt Blair Waldorf & Chuck Bass & 3:e säsongen så är Blair och Chuck tillsammans, de gör också slut och Nate & Serena är tillsammans också. Och även Dan & Vanessa, gillar verkligen inte henne. I säsong 4 så blir Blair och Chuck ihop, men inte under en lång tid. Sedan så testas allas vänskaps och vad som verkligen händer i New York och kan man verkligen lita på någon av sina vänner. I femte säsongen är Blair förlovad med Louis och de gifter sig också. Medans Serena vill vara med Dan, men han är kär i Blair. De blir väldigt bra vänner. 
 
Säsongen börjar med att Blair & Louis är förlovade och planerar sitt bröllop. Serena, Nate & Chuck befinner sig i Los Angeles där Serena jobbar och Nate & Chuck är på semester. Blair & Chuck har fortfarande känslor för varandra och blir senare ihop men då är de med i en olycka. Blair får reda på att hon är gravid och det är Louis barn men hon får ett missfall i olyckan. Dan håller på att bli kär i Blair eftersom de blir bra vänner. Medans Louis mor är väldigt avunsjuk och vill egentligen inte att Louis och Blair ska gifta sig. Men de gifter sig ändå men sedan inser Blair att Louis gör det bara för ett kontrakt och att han egentligen inte älskar henne. Då flyr Blair och Dan hjälper henne. Och sedan blir de ihop, Serena gillade inte detta i början men sedan blir allt okej. Serana sa tidigare till Dan att hon vill bli ihop igen, men han säger nej eftersom han är kär i Blair. Men Blair berättar sedan för Chuck att hon är ihop med Dan och att hon älskar honom. Men sedan går hon tillbaka till Chuck och hjälper honom. Jag älskade denna säsongen, en av mina favoriter. För min del är gäller det Chair & Derena. 
 



Mathilda.nu

åh, jag såg klart hela serien för några veckor sedan. Till och med min man tyckte att den var bra! Så himla bra serie som håller hela vägen! :)



URL: http://Mathilda.nu





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?