30 DAGAR MED MIN BLOGG. DAG 3
Publicerat den

"Min favorit stad" (Se hela listan här)
 
Jag har ju många drömmar när det gäller att resa men en av de var att jag skulle besöka London vilket jag gjorde, 2011 med min mamma och det var så underbart. Nu till jul/nyår ska jag åka till London igen och då ska väldigt många åka, vi blir 8 personer som åker. Men min favorit stad är såklart London
 
Okej, tänkte göra ett London inlägg. Har vart där ett par gånger, och ska snart dit igen. London är verkligen mitt favorit ställe av de jag vart på, och har endå vart i Thailand, Spanien, Turkiet, Grekland och massa mer. Har vart lite överallt. Dock inte i Amerika, men det kommer, hoppas jag. Men i alla fall kommer jag tipsa om ställen och saker jag själv upplevt, dvs att jag inte kommer skriva Madame Tussauds, för jag har aldrig vart där, även om det säkert är jätte roligt!
 
Shopping
 
+ Victoria's Secret & PINK,
det är ju nästan en självklar het för alla tjejer, ditt måste ni gå. De som jobbar är såå trevliga och hjälper en hitta rätt passform och storlek. Affären i sig är otroligt lyxig och man känner sig verkligen super glad där inne. Allt är fint och det är nästan så att man tänker "Äh, nu slösar jag alla pengar här och skiter i allt annat". Jag tror de flesta vet vad VS är, så gå dit. Det ligger på 111 New Bond St, London.
 
+ Forever 21,
Tyvärr köpte jag bara en tröja där, och inget annat, men om jag hade vart där nu igen (vilket jag ska), så hade jag absolut köpt mer. Dom har otroligt snygga kläder, till lite dyrare priser än typ H&M, Zara och alla de. Men det är såå värt det, ni borde verkligen gå dit. Det ligger på  360 Oxford St, London W1C 1AB.
 
+ River Island,
Jag ÄLSKAR River Island, det är min favorit affär där, speciellt om man ska köpa Bikinis (Efter VS då såklart). Dom har oftast väldigt fina och detaljrika bikinis etc. Även snygga väskor och skor kan man hitta! Priserna är väldigt låga, och ni borde ta er en titt där. Det ligger på 301-309 Oxford St London, Greater London.
 
+ FootLocker,
Dom har alla möjliga skor, allt från Nike till Converse. Och här kostar även Converse runt 400 kronor. Dom har också jätte söta kläder på sig. Vet att det finns flera, även en i Stockholm, men det är verkligen mer saker på den i London till billigare priser. Finns säkert flera i London, men jag var på den vid Oxford Street. Det ligger på 363-367 Oxford Street, Marylebone London, W1C 2LA.
 
+ Primark,
Priiiiiiiiimark, vem vet inte vad det är? En billigare Ullared med 100x snyggare grejer kan man säga för att vara kortfattad. Finns massa fult också, men man tar ju endå bara det man gillar!! Trosor kostar runt 10 kronor, och Kläder runt 100 lappen. Även massa kosmetik, skor, väskor, smycken, herrkläder och massaaa mer. GÅ DITT!! Det ligger på 499 Oxford St London.
 
Mat
 
+ KFC
Alltså, jag har aldrig ätit där i London, men jag åt där i Köpenhamn, och jag antar att det är samma, men åååh vad gott. Friterad kyckling är så gott. Jääätte onyttigt, men vem bryr sig. Jag dör vad man mår bra i magen av det (Egentligen inte kanske). Finns lite överallt, ta det närmaste!
 
+ Pret A Manger
Världens bästa frukost-ställe. Nyttigt, gott och prisvärt! Även allmänt mysigt. Dom har sååå goda smoothies och sist jag var där åt jag en macka med kykling och pesto, den var så god. Finns verkligen överallt, ät ät ät där!!! 
 
+ Nandos
Detta är nog det godaste som finns, deras sås och kyckling med tillbehör är det bästa som finns. Du väljer själv hur stark maten ska vara, och sedan väljer du tillbehör. Kanske ris? Pommes? Sallad? Majskolv..? Finns massa att välja mellan.
 
+ Haché Gourment Burger
Dom serverar verkligen riktigt goda gorument burgare här! Om du älskar hamburgare lika mycket jag jag älskar det, gå dit. Finns mer än bara hamburgare också! Ni borde ge det ett chans, mums. 
 
+ Milkshake City
Gå!! Ditt!! Världens godaste (kanske onyttigaste) milkshakes i världen. Finns en jätte god med twix i. Det är lila och har en ko på, kanske känner ni igen det? 
 
Upplevelser
 
+ London Eye
Om du är höjdrädd skulle jag inte åka, en åktur tar hela 30 minuter och det är bara ett varv. Och hjulet står aldrig still så även när du går på snurrar det. Det brukar vara väldigt långa köar, vilket vi hatar i min familj. Så har ni pengarna gör som vi, köp er fram genom att betala för "vip", kostar inte så jätte mycket och är värt. Då missar man inte timmar man kunde spenderat på annat!
 
+ London Bridge
Bron mitt i London, där de säljer kanderade och salta mandlar och där man ser över hela stan. Med London Eye på ena sidan, och Big Ben på andra. Gå ditt, köp mandlar, och bara kolla dig omkring på allt som händer! Kärlek.
 
+ Hyde Park
Någon dag borde ni verkligen ta med er en filt + fika och kanske ta en lunch i mitten utan Hyde Park. Glada människor över allt, och dom brukar ha massa ungdommar där som gör danstävlingar. SÅ häftigt att se, som om det kom från film. Ni borde också gå till Hyde Park Corner där man får prata om precis vad man vill med publik som kommer och lyssnar!
 
+ Sightseeingbussarna 
Dom röda, Big Buss heter dom. Där får man hörlurar och man missar verkligen ingenting av staden. Tipsar verkligen att ta en tur med dom för att uppleva allt lite snabbt, det gjorde vi första gången!
 
+ Buckingham Palace
Säg inte ens att ni inte vet vad det är? Om inte, börja lyssna i skolan. Ni borde gå ditt, väldigt stort och fint. Dessutom får vakterna inte skratta, så ställ er utanför vid grindarna och få dom att skratta (det är typ omöjligt, har försökt ett par gånger nämligen)
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?