FIFTY SHADES DARKER (2017)
Publicerat den

 
BETYG: 8/10 | GENRE: Drama | Erotik | Romatisk
Fifty Shades Darker (Dakota Johnson & Jamie Dornan)
Kommentar: En film om erotik, kärlek och drama.
 
Handling: Anastasia "Ana" Steele försöker att gå vidare med sitt liv efter att ha brutit sitt förhållande med miljardären Christian Grey. De möter varandra igen och efter en tvekan går Ana med på att äta middag med honom. Christian vill ha Ana tillbaka men hon är inte villig på grund av kraven han hade tidigare. Christian lovar att ändra på sig och aldrig mer ha hemligheter för Ana. Hon går till slut med på det och båda är återigen ett par. När det verkar som att de har funnit varandra igen så dyker det upp märkliga figurer från Christians förflutna som ställer till det för deras förhållande.
 
Kommentar: Ana och Christian är så fint par i denna filmen. En helt annan film och man ser tillbaka på den första. Denna gillar jag mycket mer. Så fina scener det finns i denna film, älskar scenen när Ana säger ja till Christian. Och de ska gifta sig. Jag gillar att i denna filmen man får se mer av Chritian och hans förflutna. Man får se mer om hon som lärde Christian allt och även om hans ex. Ana har börjat jobba på ett nytt jobb och Christian gillar inte hennes nya chef Jack. I boken så visste jag att han redan skulle vara en bad guy men i filmen är hon ochså sån. Filmen är ju mycket bättre än första. Jag gillar denna mycket mer än den första och denna kommer jag säkert se fler gånger. 
 
Spoilers: Det finns scener som jag verkligen älskar, den bästa scenen för mig var när Ana sa ja till Christian och de är nu förlovade och ska gifta sig. Men scenen med båten, då Christian visar hur man leder är så otroligt fin. I den scenen får man höra låten I don't wanna live forever med Zayn och Taylor Swift och det är min favorit låt. Fast den scenen med Ana och Jack är också bra, han försöker ju röra henne och hon sparkar honom och sticker därifrån och ser Christain. Han blir vansing och försker komma ifrån Ana men hon låter honom inte. Han blir sparkad istället och Ana får hans jobb. Jag gilllar att i denna filmen så behöver inte Christian göra allt för Ana utan hon vill stå på sina egna ben när det gäller hennes karriär vilket jag gillar. Denna filmen borde ni se, den är bättre än den första. Visst, det finns lite sexscener men de är inte lika dramatiska som i den första. I en scen så får man se Elena (som lärde Christian all) är en rikitgt idiot, fy fan vad jag hatar henne. Hon vill inte att Ana ska vara med Christian men Ana lyssnar inte. Tillsut så häller hon alkohol på Elena och då kommer Christians mamma och slåt till henne och hon sticker. Då får även hans mamma reda på allt av Christian. Jag älskar att det blir bra för Christian och Ana i slutet. Jag tror jag ska se filmen nästa vecka igen med en kompis. 
 
Dakota Johnson & Jamie Dornan ♥






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?