THE FAULT IN OUR STARS (2014)
Publicerat den

  
BETYG: 10/10 | GENRE: Drama | Romanik
THE FAULT IN OUR STARS (Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff)
Kommentar: En riktigt romantisk historia mellan två personer, en väldigt sorglig historia. 
Handling: Igår så gick jag på en förhansvisning och såg The Fault In Our Stars med min syster och hennes pojkvän. Filmen är helt underbar och så sorlig. Jag läste boken i början på maj och blev helt kär i Hazel Grace Lancaster och Agustus Waters. De är helt underbara som karaktärrer. Hazel Grace är 17 år och har lungcancer medans Agustus har haft cancer och de var tvugna att ta bort hans ena ben. Hazel och Gus är två ovanliga tonåringar som har en hel del gemensamt; en kvick och syrlig humor, ett förakt för det traditionella och en kärlek som tar med dem – och oss – på en oförglömlig resa. Förr eller senare exploderar jag är en gripande och livsbejakande kärlekshistoria mot alla odds. Baserat på den bästsäljande boken av John Green om det roliga, spännande och jobbiga i att leva och att vara kär. 
 
Kommentar: Det finns visa scener som jag fortfarande tänker på. En scen som jag inte glömmer är faktikst när Hazel Grace träffar Agustus första gången. Jag älskade hela filmen, alla scener är helt underbara. Filmen började så som i trailern, vilket jag älskade. Jag älskar Shailene som spelade Hazel Grace. Och Ansel Elgort som spelade Agustus var helt underbar, han är den perfekta Agusus Waters, som jag älskar han. Han spelar ju mot Shailene i Divergent också, fast där är de syskon. Men deras skådespeleri är helt underbart. Synd att de inte är tillsammans på riktgt. Jag kan fortfarande inte fatta att jag har sett filmen, den är bara helt undebar. Jag grät igenom hela filmen. Har fortfarande ont i ögonen. En av mina favorit scener i filmen var när de kysstes i Anna Frank huset, så underbart söta! 
 
Spoilers: Hela filmen var helt underbar. Nu kommer massa spoilers så om du inte har tittat på filmen så läs inte denna recension. Men allt i filmen var ju helt underbart. I börjar på filmen, så låg hon i gräset i en vit klänning. Sedan så visade de hur det var när hon fick sin cancer. Sedan när hon går på gruppmöte och där träffar hon Isaac. Sedan så lever hon vidare, sedan andra gången när hon skulle gå på gruppmöte med andra barn som cancer. Innan hon gick in i rummet, så träffade hon Agustus Waters för första gången. De pratade på mötet, sedan så följde Hazel med Agustus hem. De tittade på en film och pratade om Hazels favorit bok. De börjar umgås och Agustus blir kär i Hazel Grace. Men Hazel ville inte det, eftersom hon inte ville skadda Gus om hon dör. De åker till Amsterdam för att träffa hennes favorit författare. De träffades och han var verkligen en idiot. Sedan så åkte de till Anna Frank huset och där kysstes de för första gången och det var så fint! Sedan så gick de till Agustus rum och sov tillsammans. Dagen efter så berättade Gus för Hazel att hans cancer är tillbaka. Han levde inte en lång till, kanske några månader senare dör han. Vilket var så sorligt, jag grät när det var hans begravning. Innan han dog så skrev Hazel Grace ett brev till Gus till hans begravning och det var så fint! Sista scenen var när Gus hade skrivit ett brev till henne. Älskade hela den scenen! Denna filmen var helt underbar, ska se den nästa vecka när den kommer ut! Ni kan kommentera vad ni tycker!!! 
 
Shailene Woodley & Ansel Elgort ♥






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?