Tips på vad du kan göra om du känner dig omotiverad.
Publicerat den

Jag kände mig lite ensam/omotiverad idag och såg att en tjej hade gjort en sån här lista. Så fick inspirationen att göra samma lista. Nu kör vi: 
Gör framgång till en vana 
Framgångsrika personer har inte tur utan dom jobbar för det. Dom gör det till en vana att lyckas. Och ge aldrig upp, utan jobba för dina framgångar. 
 
Skriv en lista med allt som ska göras 
Jag har alltid skrivit en lista när jag känner mig omotiverad. Känner du dig nere eller omotiverad så kan du alltid skriva en lista på saker som ger dig motovation. Det hjälper er, tro mig. 
 
Gör dom lätta sakerna först 
Börja alltid med att göra lätta saker först innan, tro mig det blir lättare sen. Lite bakvänt, för i vanliga fall skulle jag säga att du ska göra dom svåraste sakerna först. 
 
 
Töm ditt huvud 
Om man känner sig allmänt omotiverad/blockad/nere så kan ni göra saker så som ta en promenad, träna, lyssna på lugnande musik så tömmer ni tankarna och känner er mer motiverad till andra saker. 
 
Rör på dig 
Känner du dig nere eller omotiverad så är det vikitgt att röra på sig. Jag brukar alltid köra ett pass på gymmet, eller bara gå på löpbandet i 30-45 min. Och promenerar ni eller tränar så är det även viktigt att lyssna på bra musik eller någon podd/dokumentär. 
 
Var för dig själv ibland 
Vi alla behöver alltid ha egentid ibland och det är viktigt att vi bara är för oss själva. Var i ett rum själv, lägg ifrån dig din telefon och bara var för dig själv. Vila kroppen, lyssna på en bra podcast. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?