HIGH SCHOOL MUSICAL 2 (2007)
Publicerat den

 
BETYG: 7.5/10 | GENRE: Komedi | Musical | Romantisk
High School Musical 2 (Vanessa Hudgens, Zac Efron & Ashley Tisdale)
Kommentar: En musikalfilm om sommarlovet och vänskap. 
 
Handling: Syskonen Ryan och Sharpay Evans föräldrar äger en klubb där Troy, med Sharpays hjälp, fått sommarjobb. Vad Sharpay inte vet är att även resten av Wildcats-gänget är anställda på klubben, och då även Troys flickvän Gabriella. Sharpays plan är att sjunga på den traditionella talangjakten som varje år äger rum på klubben tillsammans med Troy istället för sin vanliga partner Ryan. Sharpay gör allt i sin makt för att få Troy, hon får sin pappa att erbjuda honom stipendium för college och befordra honom, något som skapar osämja mellan Troy och resten av gänget från East High. Ryan däremot blir bättre vän med medlemmarna i Wildcats. Det knakar i fogarna mellan Troy och Gabriella, till slut orkar inte Gabriella med Sharpays ständiga försök att vinna Troy så hon bestämmer sig för att sluta på klubben. Då börjar Troys kamp för att vinna sin flickvän tillbaka. 
 
Kommentar: Jag såg denna filmen första gången för 11 år sedan. Jag kommer ihåg att jag gillade denna mer än den första filmen. Jag tycker denna är bättre eftersom de har sommarlov och firar det tillsammans och jag tyckte att Troy & Gabriella var så söta i denna filmen och äntligen pussades de. Jag gillade verkligen Sharpay i denna filmen, riktigt elak bitch och dessutom har hon alltid rosa på sig. 
 
Spoilers: Jag tyckte att denna filmen var sjukt mysig och alla var glada i filmen och alla sångerna är så mycket bättre i denna än den första filmen. Jag gillade att Troy & Gabriella jobbade tillsammans och sedan en scen i filmen då de bråkar och Gabriella lämnar honom. Jag älskar slutet då alla är lyckliga tillsammans. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?