5 tips för att höja julkänslan ♡
Publicerat den

 
Är ni också som jag och älskar julen, kan inte fatta att det är första december på lördag och min favorit månad är här snart och att jul-månaden äntligen är här och jag har redan en mysig jul-känsla. Men detta inlägget gör jag för er som inte har en riktigt jul-känsla ännu. 
 
1. Lyssna på julmusik - jag älskar julmusik och just detta året känns lite annorlunda och jag har redan lyssnat på julmusik i ett par veckor och jag brukar lyssna på de flesta spellistorna på spotify. 
 
2. Doftljus som luktar jul - Tänk er när ni är hemma och tänder ett ljus som luktar julafton. Yankee Candle har de bästa juldofterna. Varje år köper jag Christmas Cookies och det luktar verkligen julafton för min del. 
 
3. Julbaka - Det bästa med julen är alla kakor/tryfflar/praliner man gör. Detta året ska jag julbaka och jag vill testa på något nytt. Jag kommer att julbaka: chokladtryfflar med saffran, många praliner & det bästa av allt mina kända mozarkulor. 
 
4. Kolla på julfilmer - Vi får ju inte glömma alla underbara julfilmer. Mina favorit filmer är: Love Actually, The Santa Clause & alla Ensam Hemma filmerna. Alla är så mysiga och jag lägtar tills jag är ledig nästa gång så jag kan titta på de. 
 
5. Byt ut det gammla kaffet - Till olika sorters julkaffe, hinka julté och mumsa på glögg. Ett tips är att strö lite pepparkakskrydda eller kardemumma i kaffefiltret tillsammans med kaffet. Detta tipset fick jag av min syster och jag tyckte det var super gott. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?