Sammanfattning: Riverdale (Säsong 2)
Publicerat den

 
Nu är jag färdig med säsong 2 av Riverdale. Skit så bra denna säsongen var, mycket bättre än första. Vilken serie ska jag nu följa liksom, alla har ett uppehåll. Tänk att jag måste vänta till oktober för att se Riverdale igen. Men i denna säsongen var allt så mycket bättre än första. Ni måste titta på denna serie om ni inte har gjort det, ni kommer älska serien. 
 
Säsongen börjar att Archie, Jughead, Betty & Veronica är på sjukhuset för att Archies pappa har blivit skjuten av The Black Hood. Denna säsongen är mer mörkare än förra, här händer det verkligen grejer. Betty och Jughead har det jobbigt i deras förhållande och gör slut 2 gånger men det är bara för att det inte ska skada varandra för att The Back Hood egentligen känner Betty och han vill inte att Betty ska vara med Jughead. Eftersom The Black Hood är egentligen hennes pappa men det får man reda på i slutet av säsongen. Jag blev helt chockad när jag såg det och blev glad när Betty avslutade sin reltion med hennes pappa och inte vill ha något mer att göra med honom. I denna säsongen så har Veronica & Archie ochså det jobbigt. Archie säger till Veronica att han älskar henne men hon känner inte detsamma till honom så hon gör slut med honom. Tyckte så synd om honom då, men efter att Betty och Archie försöker hitta The Black Hood så kysser de varandra. Detta får Veronica reda på men även Jughead och de bryr sig egentligen inte så mycket. Ett positiv sak som händer i denna säsongen är att Cheryl skaffar en flickvän. Det är nämligen Toni, som är en bra vän till Jughead och hon är även med i South Side. Men om man sak sammanfatta säsongen så var den jävligt bra. Älskar verkligen slutet av säsongen då Jughead blir gängkungen och frågar Betty om hon vill bli en serpent. 
 
Jag tyckte denna säsonge var jävligt bra. Men jag älskar verkligen Betty & Jughead tillsammans så mycket, verkligen ett jätte gulligt par. Han försöker alltid hjälpa henne, alltid vara vid hennes sida. Jag gillar även att i denna säsongen får man redo på mycket om Veronica och Archie. Men man får ju inte glömma Cheryl & Toni, det sötaste paret. Helt underbar säsong med massa fina par men även att man fick reda på vem The Black Hood är, blev helt chockad när jag såg att det var Bettys pappa, Hal. Ni måste se denna säsongen om ni gillar Riverdale. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?