STAR WARS: THE LAST JEDI (2017)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Action | Science Fiction |  Fantasy
Star Wars: The Last Jedi (Mark Hamill, Carrie Fisher & Adam Driver)
Kommentar: En film om överlevnad och att rädda galaxen från de onda. 
 
Handling: Den episka Skywalker-sagan fortsätter när hjältarna från ”The Force Awakens” ansluter sig till de galaktiska legenderna i ett storslaget äventyr som avslöjar Kraftens uråldriga mysterier och chockerande sanningar från det förflutna. Rey har hittat Luke, och Kylo Ren försöker desperat vinna tillbaka Supreme Leader Snokes förtroende efter nederlaget i föregående film då rebellerna lyckades sprängda Första ordningens supervapen Stjärndödaren.
 
Kommentar: Jag glömde ju helt bort att Kylo Ren hade dödat sin pappa (Han Solo) i den förra filmen. Skulle kanske sett den förra filmen först innan jag såg denna, hehe. Men att Rey & Kylo kan komma varandra så nära kändes lite kostigt. Man får ju inte glömma Leia (Carrie Fisher) eftersom det var ju hennes sista film innan hon dog, jag gillade henne verkligen. Hon har alltid varit så bra och så synd att hon dog. Vem ska spela Leia nu liksom? Jag har faktiskt läst en hel del recensioner om filmen och alla är så negativa om den. Jag vet inte vad ni snackar om men jag tyckte det var riktigt bra, inte konstigt att filmen känade ihop mest 2017. Luke i denna filmen var ju så bra, speciellt i slutet. Kylo ren kunde inte besegra honom vilket gjorde mig jävligt glad. Gillar verkligen inte att han är så elak och vill bara döda. Trodde verkligen han skulle bli snäll igen efter att han hade räddat Rey men så blev det inte. 
 
Spoilers: Ni som sett trailern eller sett filmen vet vad filmen handlar om. The Last Jedi börjar där The Force Awakens slutade. Rey har hittat Luke Skywalker och han håller sig undan allt och alla av anledningar bara han vet. Som han inte vill berätta och det hade varit bättre att han höll klaffen än att han faktiskt avslöjade vad det var för anledningar. Vi snackar om mannen som sprängde dödsstjärnan. Som besegrade både sin pappa och kejsaren. Som lärde sig kraften, tog sig över hela galaxen för att läras upp av Yoda. Här blir den store jedimästaren. Jag älskade filmen och kommer säkert se den flera gånger mer och ni borde också göra det. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?