En stor jullista ♡
Publicerat den

Det är julafton om 6 dagar (helt sjukt ju) och varför inte blogga om en stor jullista. 
 
 
6 Julsnabba
 
1. Pepparkakor eller lussebullar? Jag föredrar pepparkakor. Speciellt om det är med ädelost, mums. 
 
2. Skumtomtar eller knäck? Skumtomtar utan tvekan, det är ju så gott! 
 
3. Julkorv eller julskinka? Måste vara julskinka, helst med senap, honug och ströbröd, så jävla gott. 

4. Revbensspjäll eller Janssons? Inget av det, gillar inte revbensspjäll. Och klarar inte av Janssons. 
 
5. Glögg eller julmust? Hallå, julmust är ju ett måste på julen. Jag tror jag dricker minst 3-5 liter, hehe. 
 
6. Ge eller få? Såklart ge, älskar att ge bort presenter, speciellt när det är något personligt som man vet att personen kommer bli jätteglad för. Så fint! 
 
 
5 Julpersonliga
 
1. Vad är det bästa med julen? Att få umgås med familjen, och liksom ha en dag tillsammans där man bara njuter av varandras sällskap. Jag älskar julen, så mysigt är det! 
 
2. Det sämsta med julen? Allt tjafs och stress som kommer med den.
 
3. Vad ska du göra på julafton? Umgås med min syster och mamma. Sedan får vi se. 
 
4. Vad ska du göra på nyår? På nyår kommer jag vara hemma själv, så det ska bli mysigt. 
 
5. Vad brukar du äta på julafton? Julskinka, köttbullar, potatis, varm-rökt lax, vörtbröd med massa smör och ost samt massa julgodis. 
 
 
4 Julfavoriter
 
1. Favoritjulfilm? Julfilmer är fan det bästa. Jag älskar The Holiday & Love Actually. Riktiga klassiker!
 
2. Favoritjulkalender? Utan tvekan Sunes jul. 
 
3. Favorit jullåt? Min absoluta favorit är nog "Mistletoe" med Justin Bieber, så mysig!
 
4. Favoritdoft? Lukten av nybakade lussekatter. 
 
 
3 Om Jultid
 
1. När ska man börja jul pynta? Första eller andra advent tycker jag är rimligt.
 
2. När får man ha julgran? Vi har alltid haft julgranen 1 vecka innan julafton här hemma. 
 
3. När öppnar man presenter på julafton? Vi öppnar våra julklappar på morgonen. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?