AVICII: TRUE STORIES (2017)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Dokumentär | Biografi 
Avicii: True Stories (Tim Bergling, David Guetta & Chris Martin)
Kommentar: En film om Aviccis liv och hans karriär. 
 
Handling: I denna dokumentär delar för första gången den mytomspunna världsartisten Tim Bergling med sig av sin resa från pojkrummet i Stockholm till de stora arenorna världen över. Det är en personlig berättelse om hur en världsstjärna föds men också om framgångens baksidor och utmaningar.
 
Kommentar: Jag såg denna dokumentär/film förra helgen och jag grät under hela filmen. Känns så konstigt men jag kan verkligen känna hur han kände sig. Utmattad, mycket ångest och att inte ha ett suport team som hjälper dig när du känner så som han gjorde. Att han mådde så dåligt visste jag inte, att ha gav upp tillslut. Han hade inte människor runt omkring sig som hjäpte honom. Han skrek inombords och ingen jävel ville hjälpa honom. Detta gör mig så jävla förbannad och jag tänker bara på hur han mådde nu i slutet. Han var ju bara 28 år gammal, men hoppas han känner sig fri nu. Du kommer alltid finnas hos oss Tim, du var en underbar person. 
 
Spoilers: Det som gör mig mest förbannad är han så kallade "vänner" som hjälpte honom knappt. Precis allt gör ont i dokumentären ”Avicii: True stories”. Det blir tydligt att ingen av killarna omkring honom vet hur de ska hjälpa den plågade stjärnan. Va fan är det för vänner, jo det är inga vänner. Detta gör mig så jävla förbannad att ingen ville lyssna på honom utan de bara ville ha hans pengar, fattar ni nu?! Det är inget skämt när det gäller psykisk ohälsa, en dag kommer det bli försent och denna gången blev det försent. Jag hoppas ni ångrar allt no har gjort mot honom, men detta gör mig så förbannad. Han ropar liksom på hjälp och ingen av hans vänner vill hjälpa honom. Vila i frid finaste Ted, du kommer bli saknad! ♥
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?