Tankar kring Gåsmamman.
Publicerat den

 
Nu har jag sett det flesta avsnitten till serierna jag tittar på och ville börja titta på Gåsmamman och har hört så mycket positivt om serien och ville börja titta på serien. Och denna serien är ju bara så sjukt bra. Men innan jag sätter igång med att sammanfatta säsong 1 av serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Den innehåller ju allt, men det bästa är ju att det inte är ett enda dåligt avsnitt. Sonja är så stark i denna serie, verkligen är sjukt bra karaktär och hon spelas av Alexandra Rapaport. Hon har varit med i Johan Falk vilket gör mig ännu gladare. 
 
Sonja lever ett ganska bekymmersfritt liv med sin älskade familj. Maken Fredriks marijuanaverksamhet ger ekonomin en guldkant. Men tillvaron slås i spillror och Sonja tvingas spela ett livsfarligt spel med både den organiserade brottsligheten och polisen för att skydda sina barn. På grund av omständigheter hon inte själv styr över tvingas Sonja ta flera svåra beslut som leder både henne och familjen längre bort från ett rättrådigt liv, men också in i ren livsfara. Med far och bror redan djupt insyltade i organiserad kriminalitet vet hon snart inte vem hon kan lita på. Om någon. Denna serien är verkligen bra, tycker jag. Ni kan se både säsong 1 & 2 på Cmore och säsong 3 finns där också. Men alla avsnitten är inte riktigt ute ännu. Nu ska jag sammanfatta om säsong 1. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?