Hur hanterar du stress?
Publicerat den

 
Hej! Hoppas ni alla mår bra, tänkte skriva ett inlägg om stress denna lördag. Har ni mycket jobb, stress och svårt att hantera stress. Jag har alltid varit en stresstålig person så tänkte tipsa er om 3 olika tips. Hur jag hanterar stress och vad jag brukar göra för att inte stressa mycket. Under mina år på mitt jobb så har jag haft väldigt stressiga dagar. Men jag har lärt mig att hantera mina känslor.  
 
1. Ha ingenting i huvudet - Skriv ner allting du ska göra, antingen i en fysisk almanacka eller i mobilen. Om du har allting nedskrivet så riskerar du aldrig att dubbelboka något och man slipper dessutom gå runt och komma ihåg alla planer på egen hand. Det är så mycket lättare att skriva ner hur du känner dig och vad du måste göra för att minska stressen i ditt liv. 
 
2. Stress ät aldrig - det värsta du kan göra är att stress äta. Så gjorde jag alltid innan, men inte nu längre. Jag brukar göra mig en varm kopp lugnande te och sedan brukar jag göra varma äpplen tillsammans med kanel, kardemumma och blanda ihop det med vaniljkvarg. Man blir varm sedan så lugnar man ner sig. 

3. Lyssna på dokumentärer/podcast - jag brukar faktiskt alltid lägga mig i sängen när jag känner mig stressad och sätta igång en dokumentär. Jag mår så mycket bättre när jag lyssnar på en dokumentär, skriver i mitt anteckningsblock, hur jag känner och så. 

Hur hanterar ni när ni är stressade? 




Lars

Bra skrivet. Vettigt att skriva upp strukturera upp mig. Annars vill jag göra allt på en gång. Kaos stress. Bra inte tänka hela tiden på allt jag ska göra utan koncentrera på det jag gör så det blir färdigté. Tack en sak i taget



URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?