30 dagar kvar ♡
Publicerat den

  
Ja, ni läser rätt - idag är det endast trettio dagar kvar till den stora dagen! Nu känns det mycket mer okej att prata om julen och för min egen skull är det inte längre en evighet kvar. Idag tänkte jag köra på en lista jag hittade på google. Älskar att göra såna här listor. 
 
EN PERFEKT JULIG DAG 
 
Äter jag: Jag älskar vörtbröd med smör, ost och rödbetssallad. Så gott! 
Dricker jag: jag dricker helst varm choklad eller te med en julsmak. 
Lyssnar jag på: En bra jullista på Spotify. Men en av mina favorit låtar är Do they know it's christmas. Den kan jag alltid lyssna på, så bra den är. 
Tittar jag på: En bra julfilm. 
Känner jag doften av: Julbakning, doftljus och doften av julmat. Den bästa som finns. 
Är jag med: Antagligen min bästa vän eller min familj. 
Bakar/lagar jag: Lussebullar, pepparkaka & tryfflar. 
 
Dagen innan julafton ser ut så här: Det beror ju på om jag jobbar men jag brukar faktiskt åka till Maxi. Vi befinner oss på Maxi tidigt på morgonen. Vi plockar sedan på oss allting som kommer att ätas under julen. Senare på dagen tillagas maten och möjligtvis lite godis om inte det redan är klart. På kvällen kan det hända att vi firar jul någonstans. Jag själv avslutar alltid den dagen med att kolla på en julfilm. 
 
På julaftonskväll brukar jag: Vi brukar äta chokladtryfflar, titta på tomten är far till alla barnen. Och sedan brukar vi dricka någon god dricka. Sedan vi öppnar resten av alla julklappar. Sedan somnar jag, att fira jul är utmattande. 
 
På juldagen brukar jag: Då brukar jag vakna lite senare, äta frukost som brukar bli resten från julmaten som vi brukar ha dagen innan. Sedan brukar jag sätta igång att redigera bilderna jag har tagit från dagen innan. Brukar då sätta igång och titta på en bra julfilm eller lyssna på julmusik. Jag älskar verkligen julen. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?