Tankar kring Riverdale
Publicerat den

 
Jag ville ta en paus från Skam eftersom alla avsnitt av säsong 4 finns ute. Och jag började titta på Riverdale som är en helt underbar serie. Men innan jag sätter igång med att sammanfatta säsong 1 av serien så tänkte jag skriva några rader om varför jag älskar just denna serien. Serien innehåller kärlek, mord och vänskap. Serien handlar om Archie och hans vänner. Det är en kille som har blivit mördad och nu försöker Archie och hans vänner att försöka hitta mördaren. Och varför han blev mördad?
 
Archie älskar musik och vill fortsätta med det. Men sedan börjar han gilla Betty Cooper som är den perfekt tjejen. Hon tröttnar på att göra allt perfekt för sin familj så hon börjar umgås med Veronica. Sedan försöker Betty hitta sin syster och blir även vän med Jughead Jonas (som är Archies tidigare bästa vän). Hon försöker hitta sin syster eftersom Polly var tillsammans med Jason (han som blev mördad). Folk gillade inte att de var tillsammans, de försökte splittra de. Men de skulle fly ihop eftersom Polly är gravid och pappan är Jason. Men innan de skulle fly så blev Jason mördad. Betty och Jughead blir bättre och bättre vänner och snart börjar känslorna bli starkare för varandra. Snart kysser de varandra och de blir ihop. Men Archie är inte så glad för det, han gillar fortfarnde Betty. Men nu är Betty med Jughead ihop och jag gillar verkligen de tillsammans. Denna serien är verkligen bra, tycker jag. Så glad att det kommer säsong 2. Ni kan se serien på Netflix om ni är intresserade. Ni borde verkligen se denna serien. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?