Sammanfattning: Pretty Little Liars (Säsong 7)
Publicerat den

 
Så nu har jag sett alla PLL avsnitt. Nu är serien färdig, verkligen sorligt. Trodde aldrig att jag skulle älska denna serien så mycket. Och jag vill ännu en gång varna er som planerar att se denna serie i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kommer nämna några spoilers. Hoppas ni gillar det jag skriver, kommentera om ni gör det! 
 
Nu har jag sett 7:e säsongen och även slutet. Vem är egentligen A.D? I 7:e säsongen så får man se mycket om Aria, Hanna, Spencer, Alison & Emily. Måste säga att denna serien är bara bäst! Serien följer de fyra tjejerna Aria MontgomerySpencer HastingsHanna Marin och Emily Fields, vars gäng som faller isär efter försvinnandet av deras ledare, Alison DiLaurentis. Ett år senare börjar de motta sms från en mystisk figur som använder namnet "A", som hotar att avslöja deras hemligheter. En helt underbar serie! Så nu ska jag skriva lite rader om serien och hoppas ni gillar det! Vissa serier innehåller bara skratt och sånt men denna är lite mer läskig, vilket jag älskar.
 
Säsongen fortsätter där den slutade i den 6:e säsongens final, Hanna blir tagen. Men innan det, så kysser hon Caleb och berättade att hon kom tillbaka för att vara med honom när de hade bråkat men han var inte där. De kysser varandra och då blir Hanna tagen av A.D. Detta får sen Spencer reda på och ho inser då att Caleb fortfarande älskar Hanna men inte henne. Spencer älskar Caleb och den scenen då de gör slut var verkligen jobbig att titta på. Men Caleb älskar Hanna och kommer alltid att göra det, Haleb forever. Det tog sin tid men de blev äntligen tillsammans igen i 7A finalen. Vilket gjorde mig väldigt glad, älskar verkligen Haleb tillsammans. Sedan förlovar sig Ezra och Aria. Också glad för deras skull. Men i finalen av första 10 avsnitten så ska Toby åka iväg med sin tjej Yvonne. De är med om en olycka och Toby klarar sig men hans fru (de är gifta i 1 avsnitt) dör. Väldigt jobbig scen tycker jag. Men A.D försöker döda tjejerna och vill att Aria ska jobba med A.D vilket hon gör ett tag och sedan vill hon inte mer när Spencer, Hanna, Emily & Ali ser att hon jobbar för A.D. Jag gillade verkligen när Aria jobbade för A.D. Men i 7B så gifter sig Hanna & Caleb och ni kan gissa om jag var glad för deras skull. Allison och Emily blev tillsammans också (ÄNTLIGEN) och Allison blev gravid. Eftersom när hon var gift med sin exman så var hon inlagd på ett sjukhus och de gjorde henne gravid men man fick inte reda på vem som var pappan. Men mamman var Emily, verkligen en sjukt konstig historia. Men de har nu 2 döttrar, verkligen super gulliga. De förlovar sig efter 1,5 år tillsammans. Sista avsnittet var helt amazing. Man får reda på vem som är A.D och det är nämligen Alex Drake (Spencers tvillingsyster) eftersom Spencers riktiga mamma är Mary Drake (Allisons moster). Hon kunde inte ha kvar barnet så hon adobterades bort och hon var verligen sur på hennes mamma. Men i sista avsnittet gifter sig Aria & Ezra och Emison förlovar sig, samt att Haleb är gravida. Det blev ett bra slut tycker jag. Samt att Mona håller Mary Drake & Alex fångna. Hehe, blev jätte glad när jag såg den scenen. Älskar verkligen avslutet på serien, alla är lyckliga. Även Spencer & Toby, de är tillsammans! Ett perfekt avslut! ♥
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?