7 bästa resetips!
Publicerat den

I det här inlägget tänkte jag snabbt dela med mig av mina topp 7 bästa tips både innan och under en resa. Vissa saker kanske en del tycker är en självklarhet men andra kanske tar med sig någonting ifrån detta!
 
  
1. Boka hotell & flyg separat - Det kan absolut vara jätte skönt att åka med ett bolag och få allt serverat samt känna en trygghet i allt då om något händer så ligger det på någon annans ansvar men tro mig om man ska kunna få ut det mesta utav en resa så tjänar du på att packa ihop allting själv även om det kanske tar lite längre tid och innebär fler bokningsbekräftelser. Det är inte alltid men oftast även billigare då resebyråer måste ta betalt för deras egna tjänst att göra detta åt dig, dessutom får du många fler valmöjligheter på både flygbolag, hotell, avstånd till sevärdheter och andra aktiviteter. 
 
2. Planera aktiviteter innan du åker på resan - Ibland ska man absolut ta allt som det kommer och kanske köra mer på det spontana men om du vet med dig redan innan något som du vill göra i landet kolla upp det och boka helst innan. Vissa aktiviteter kräver lite framförhållning och istället för att börja ödsla tid på plats till att kolla upp hur, var när så är det väl skönare att bara komma dit och veta att allt redan är fixat? Många aktiviteter är även billigare att boka online. 
 
3. Kolla lokaltrafiken - Gör en liten research på lokaltrafiken innan. Vad är smidigast? Billigast? Smartast? När jag var på min semester i Bosnien så körde min pappa. Men jag tror det blir lättast om du promenerar. Det är hälsosamare. Dessutom så är det lättare tycker jag. 
 
4. Packa smart - Jag brukar alltid prova det jag ska ha med mig, jag tycker det är lite lättare att prova kläderna du ska ha med dig. Jag brukar alltid tänka på det jag verkligen behöver. Åk i dom tjockaste kläderna så att inte dom tar plats i väskan. 
 
5. Växla pengarna innan du kommer till flygplatsen - Först vill jag bara säga att i vissa länder är kort bättre än kontant men kontanter är skönt för då ser du hela tiden hur mycket du har att göra med plus att det aldrig dras några extra avgifter som det kan göra om du använder kortet då du nästan alltid får frågan om i vilken valuta du vill betala ( i din egna eller i landets ) och då kan mellanskillnaden dras. Men växlar du pengar tipsar jag om att göra det innan du är på flygplatsen. 
 
6. Ta med dig en bra kamera - Ha med dig en kamera där du kan ta massa bra bilder. Det blir minne för livet. Jag har alltid med mig min systerkamera, eller mobilkamera funkar bra också. Vill du ha bra bilder ska du helst ha en systerkamera. 
 
7. Ha det viktigaste med dig i en väskaJag skulle rekommendera att till och med ha ett ombyte och tandborste i den väskan också för även om man inte går runt och räknar med att ens väska ska komma bort så vet man aldrig och då kanske det kan vara värt att ha en backup med sig? Annars bara allt det vanliga. Pass, pengar, bankkort, ID, EU kortet (ifall du blir sjuk eller liknande), mobil, laddare, kamera, data. 
 
 
Som sagt för vissa är nog detta inget konstigt eller nytt men kände att detta inlägget saknades på bloggen och jag ville i alla fall dela med mig utav det! Jag kom fram till häromdan att jag suttit på ett plan cirka 30 gånger so far i mitt liv och jag är ju än så länge bara 25. Detta är ett ämne som jag kan prata i timmar om. Älskar att resa! 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?