Nyårslöften för 2017
Publicerat den

 
Gå ner i vikt - Under året 2016 så har jag gått upp mycket i vikt och jag känner mig inte säker i min kropp. När jag vägde mellan 70-75 så var jag glad och jag kunde gå ut och springa samt att jag visste exakt vad jag åt och tänkte på vad jag stoppar i mig. Men nu gör jag inte det mer, nu bara äter jag skräp mat. Det som jag är mest osäker på när jag är tjock är mig själv. Jag måste kunna gå ut i bikini, kjolar, shorts och magtröjor och inte känna mig dålig. Jag vill gå ner 20 kg till sommare för att jag kan åka på semester och kunna gå i bikini och inte känna mig osäker. 
 
Ha en stabil ekonomi - Jag har nästan alltid haft lite problem med min ekonomi, kan aldrig spara pengar. Har försökt läsa bloggar, böcker och sidor på nätet vad man ska tänka på. Men det har aldrig funkat. Men nu har jag hittat ett sätt, varje månad ska jag lägga pengar på ett sparkonto som jag inte kan komma åt. Behöver jag pengar så ska jag kontakta min mamma, då hon kommer ha tillgång till detta konto. Hoppas på det bästa! Kunna spara ihop massa pengar hade varit nice. 
 
Hitta en flickvän - Jag har sedan ett par månader tänkt vem jag trivs bäst med, kille eller tjej. Ska jag vara helt ärlig så är det tjejer som gillar mer att vara med. Jag har börjat snacka med en jätte trevlig tjej och hon är helt underbar. Hon får mig att känna mig självsäker och att älska mig själv. Jag älskar verkligen att ha något förhållande & mysa. Tänk att hitta den rätta, det hade varit underbart. Vi får bara hoppas på det bästa men att hitta en flickvän detta året är ett mål som jag vill uppnå. Bara tänka positivt! 
 
Få bättre självförtroende - Jag har alltid haft problem med mitt självförtroende och har under senaste tiden blivit bättre på det. Men detta året vill jag bli ännu bättre på det. Att känna sig själv är super viktigt. Jag har även haft mycket ångest och vill kunna hantera det på ett bra sätt. Jag har läst Therese Lindgrens bok och kan hantera det bättre och känner att detta året måste bara helt enkelt älska mig själv. Tänk om du inte gör det, vart skulle vi vara då? Du måste lita på dig själv, det är super vikitgt. Nu när jag tittade på Skam så ser jag en viss person hade bra själv förtroende i början av säsong 2 och i sista avsnittet så var hon ännu bättre. Jag ser upp till Noora så mycket, tänk att kunna vara som henne? Hon är helt fantasisk! ♡
 
Resa - Under 2016 reste jag bara till 1 land och detta året vill jag resa mer, ha längre semester. Jag ska till sommaren åka till Kroatien och sedan i augusti ska jag föröka åka till ett land till eftersom då fyller jag 25 år & då vill man ju göra en stor sak av det. När jag var yngre så älskade jag att resa, besökte massor med länder då. Jag älskar verkligen att resa, speciellt med min mamma, vi har alltid kul ihop. 



Jasmine

Det är värdefullt att se över sina drömmar, skriva ner dem och veta vart man är på väg. Lycka till med dina nyårslöften! :)
Kram



URL: http://rosanatt.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?