Ännu ett inlägg om Skam.
Publicerat den

 
Den karaktär som jag blev kär i först? 
Måste vara Noora, speciellt i första säsongen. Tycker att hon verkar vara en så bra kompis, vågar stå upp för sig själv och sina vänner. Så grym! Speciellt den scenen när Noora säger till William. "Slutt å gå rundt som en jævla klisjé." Bästa Noora vet vad hon ska säga 
 
Den karaktär som jag aldrig förväntade mig att älska så mycket som jag gör nu?
Isak! Jag gillade inte Isak i första säsongen eftersom han snackade skit om Eva till Iben och sa att hon hade kysst Chris som då var tillsammans med Iben. Gillade inte honom i första säsongen men sedan efter andra och tredje älskade jag honom. Sen gillar jag även bara Jonas mer och mer. Speciellt scenen mellan Isak och Jonas när Isak säger att han har känslor för Even. Bästa Jonas säger inte mycket utan bara säger till Isak vad Even måste göra. 
 
Den karaktär som alla älskar men som jag inte tycker om?
Måste nog vara Sana, missförstå mig inte. Jag gillar henne i säsong 1 men i 3:e säsongen så känner jag inte att hon är den gamla Sana som i första säsongen. Hon var så cool då, älskade henne verkligen i första säsongen men inte lika mycket mer. Fast jag tror hon kommer vara huvudperson för säsong 4, har sån känsla. 
 
Den karaktär som alla hatar men som jag tycker om?
Jonas! Det känns som att de flesta inte gillar Jonas men jag älskar honom. Speciellt i senaste säsongen, han är så jäkla cool. Älskar honom, han är verkligen en bra vän mot Isak. 
 
Den karaktär som jag en gång älskade men inte längre?
Ingen måste jag säga, fast jag hade hoppats se mer av Eva i framtiden. 
 
Den karaktär som jag vill ”smoocha” (alltså kyssa)?
Even så klart, hallå. Han är ju den sötaste i hela skam ♥
 
Den karaktär som jag själv skulle vilja vara?
Jag tror faktiskt det blir i så fall Isak, älskar verkligen honom. I början av säsong 3 så var han osäker om han var gay men i slutet av säsongen så vet han vem han är och vem han trivs bäst med. Han vågar visa sig som homosexuell och det är ganska stort tycker jag faktikst. Älskar Isak och Even tillsammans, världens sötaste par. 
 
Den karaktär som jag vill slå till?
Williams bror Nico, hatar honom. 
 
Ett par som jag älskar?
Älskade Jonas och Eva, synd att de gjorde slut. Sedan är det ju Noora & William så är så fint par, men ingen kan ju klå Even & Isak. Det bästa paret enligt mig. Evak forever ♥
 
Ett par som jag hatar?
Jag hatar inget par men Sonja & Even om jag måste välja. 
 
När jag började titta på serien
Jag började titta på Skam den 13/12. Kommer ihåg eftersom då kom säsong 2 till SVT. Såg båda säsongerna på 2 dagar, var tvungen att se 3:e säsongen också. 
 
Favoritscen?
Scenen då Isak skulle med sina föräldrar till kyrkan och Even skriver ett sms till Isak springer till Even för att trösta honom och säger "du er ikke alone.". Älskar den scenen, gråter alltid när jag ser den scenen, så fin! ♥



Lollo

Älskar också skam! Men en sak kan jag undra.. när isak spred ut att Eva hade "hookat" med Chris gav han förklaringen senare att det var för att han är kär i Eva. Men så var ju inte fallet, så känns som det aldrig blev någon vettig förklaring på varför. Annars älskar jag isak! :)

Svar: Inte riktigt. Men i säsong 1 sista avsnittet så såg ju Noora och Eva på hans telefon att han tittade på bögporr och detta insåg de senare att han var gay. Håller med dig, de förklarade inte mycket där.
Anja Kajtaz



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?