Sammanfattning: Chicago Justice (Säsong 1)
Publicerat den

 
Då var man färdig med Chicago Justice. Denna serien är ju så bra asså, ni måste verkligen titta på den. Gillar ni Law & Order kommer ni älska denna serien. Jag tycker det är tråkigt att de inte kommer fler säsonger, gillade verkligen denna serien. Jag älskar serier som har med mord, utredning att göra. Blir så fasinerad av såna serier och jag har länge funderat på att jag vill jobba med sånt. Utredning, polis och att sätta och utreda ett mord är ju något jag absolut skulle vilja göra. 
 
Peter Stone är advokad för staten, han gör allt för att det ska finnas rättvisa i världen. Antonio jobbar som utredare med sin kollega och då fångar mördarna. Jag älskar att denna serien fokuserar så mycket på domarna och att man får se hur ett mord udreds. Det är nytt fall i varje avsnitt men vissa mord är helt sjuka och varför döda någon människa. I försa avsnittet så handlar det om en kille som har satt eld på en byggnad och dödat över 39 personer. Han dödade de eftersom han ville få en tjej, asså wtf. Hur sjuk kan man vara i huvudet. Hur kan männsikor göra sånt. Ni borde verkligen se det första avsnittet. En helt sjuk man, han fick ju fängelse och han kommer aldrig komma ut igen. Ni kommer inte bli besvikna av denna serie. 
 
Jag älskar denna serie, har alltid gillar serier som Dick Wolf har gjort och denna serie är så jävla bra. Den påminner mycket om Law & Order men här fokuserar man mest på rättegången och varför det hände så. Varför döda någon och hur det gick till när de dödade personen. Verkligen en super bra serie, om ni gillar Chicago PD, Chicago Fire & Chicago Med är denna serie för er. Jag tycker det är synd att de bara blev 1 säsong, för jag gillade verkligen serien. Men hoppas det kommer en serie i något liknande i framtiden. Ni borde verkligen se denna serie. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?