PASSANGERS (2016)
Publicerat den

BETYG: 9/10 | GENRE: Romantisk | Äventyr | Science fiction
Passangers (Jennifer Lawrence, Chris Pratt och Laurence Fishburne)
Kommentar: En rymdfarkost är på väg till en avlägsen koloniplanet med tusentals människor ombord, när det blir ett fel i en av sovkapslarna. Med det resultatet att en av människorna vaknar upp 90 år för tidigt. Med rädsla för att åldras och dö ensam så bestämmer han sig för att väcka ännu en passagerare.
 
Handling: Stjärnfarkosten Avalon är på väg genom rymden till koloni-planeten Homestead II, en resa som ska ta 120 år från jorden. Avalon har 5000 passagerare med sig på resan som alla ligger i sömn i sömnkapslar, de beräknas vakna upp fyra månader innan de är framme vid Homestead II. Efter att Avalon kraschar rakt in i en stor asteroid skadas en av sömnkapslarna och passageraren Jim Preston vaknar upp, han inser snart att han har vaknat upp 90 år för tidigt helt ensam på den stora farkosten. Efter ett år ensam på Avalon med enbart en robot-bartender vid namn Arthur som sällskap blir Jim kär när han ser den vackra Aurora Lane i sin sömnkapsel. Jim bestämmer sig efter mycket tvekan för att väcka upp henne för att slippa spendera resten av livet själv.
 
Kommentar: Ska jag vara ärlig så gick jag in med rätt skyhöga förväntningar. Som tur är kom jag ut med ett stort leende på läpparna, så nöjd var jag verkligen! Filmen var ett alldeles utmärkt val att inleda det nya året med och som mitt första biobesök i år! Jag var alldeles mållös när eftertexterna väl rullade. Så bra var den verkligen! Så klart, jag är svag för episka kärlekshistorier vilket den till största del av handlingen är. Jag tror ärligt talat att den blir en ny Titanic för mig. Titanic har jag faktiskt sett över 200 gånger, kanske till och med 300 (nej, det här är inget skämt). Jag känner på mig att det kommer bli likadant med Passengers. Passengers har många fantastiska effekter också, särskilt i poolen med Aurora när de för ett ögonblick förlorar gravitation! Så otroligt coolt gjort! Jag bara satt där och gapade, så bra gjort var det! För att sammanfatta filmen kort: En fantastisk kärlekshistoria med ett känslomässigt slut. Pratt och Lawrence är helt perfekta i rollerna, båda individer och som ett par. De var så bra! Inte undra på varför de är två av mina favoritskådisar. Och de hade så otroligt bra, äkta och trovärdig kemi också. Jag rekommenderar den verkligen, särskilt om ni älskar en bra kärlekshistoria!
 
Spoilers: ag älskar miljöerna, och det futuristiska upplägget känns kittlande och tillräckligt trovärdigt. Filmen har en bra grund att stå på, och att två av de hetaste filmstjärnorna just nu nu klev ombord är ett stort plus. Riktigt nöjd skulle jag bli av lite mer tyngd i själva storyn. Ambitionsnivån kunde ha suttit högre, tycker denna kräsna sci-fi-tittare, men som underhållning och ögongodis gör de ju precis vad man väntar sig. Chris Pratt spelar Jim, mekanikern som drömmer om ett bättre liv. Hans småkaxige fixare lättar upp stämningen likt Matt Damons karaktär i "The Martian". Jennifer Lawrence är journalisten Aurora som är beredd att vänta i 120 år på sitt livs story. Det kanske inte direkt sprakar av kemi mellan de två, men båda är karismatiska nog för att på egen hand bära upp blockbusters - de har de bevisat flera gånger förr. Älskar denna filmen, en ny favorit. Kommer se den flera gånger, nästan varje vinter tror jag. 
 
 
Chris Pratt & Jennifer Lawrence ♥



Lillemmish- mode - inspo

bra film



URL: http://nouw.com/lillemmish





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?