Mina favorit LGBT-filmer: del 2/2
Publicerat den

Söndag och sista dagen i prideveckan och detta inlägget innehåller del 2 av mina favorit LGBT-filmer. 
 
 
Free fall (2013) – Den så kallade tyska venerationen av Brokeback mountain. Hört talas om den här filmen i 100 år ungefär men avvaktat för att jag inte orkar se filmer som slutar i katastrof. När jag väl såg den tyckte jag kanske att folk hade överdrivit lite då den överlag är mildare än Brokeback och har ett bättre slut. Filmen följer två killar som håller på att utbilda sig till poliser.
 
Imagine Me & You (2005) - Rachel och Heck är gamla vänner som precis ska gifta sig. Under ceremonin träffar Rachel floristen Luce som hon blir vän med. Hon tänker egentligen para ihop Luce med en av makens vänner, men det visar sig att hon är lesbisk. Under deras vänskap börjar Rachel ifrågasätta sin egen sexualitet, hon förstår att hon har känslor för sin nya vän och måste nu välja mellan Luce och Heck.
 
Holding the man (2015)  – En fin och känslosam berättelse baserat på en sann historia som jag verkligen rekommenderar! Filmen följer ett par som träffas på slutet av 70-talet och följer sedan deras 15-åriga långa förhållande. 
 
Blå är den varmste färgen (2013) - Sexton år gammal är Adèle övertygad om att det är dags att gå ut och träffa pojkar och drömmer om sin stora kärlek. Hon möter emellertid samma dag Emma, en ung kvinna med blått hår, och detta möte förändrar Adèles liv fullständigt. Hon hemsöks varje natt av sina drömmar och mest intima önskningar om Emma. Adèle försöker ignorera sina känslor för att koncentrera sig på Thomas, men hon inser att hon känner attraktion till kvinnor. Hon blottar sin åtrå och vill ha bekräftelse på vad hon betyder som kvinna och som vuxen. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?