Lista om mig ♥
Publicerat den

 
 
God morgon finisar! Hoppas ni haft en härlig helg och en bra start på veckan. Tänkte vi skulle mjukstarta veckan här med en klassisk blogglista. Älskar att göra såna här blogglistor, känns så mycket mer personligt! ♡ 
 
Hur gammal är du? 
Jag fyller 25 år om 12 dagar och den dagen kommer jag vara ledig (tackar gud för det) och då kommer jag umgås mest med min fina familj och får hoppas på att min syster kommer hem från sin semester då. 
 
Hur gammal känner du dig?
Jag har aldrig känt mig så gammal som jag är. När jag var yngre kände jag mig äldre och nu när jag är äldre känner jag mig yngre. Men just nu har jag mycket ångest och är väldigt deprimerad så jag känner mig väldigt gammal just nu. Men jag är 25 år (snart) vilket berättar hur länge jag har funnits till men jag låter det inte på något sätt definiera vem jag är och hur jag lever mitt liv. Försöka bara leva i nuet och inte fokusera på framtiden. 
 
Var bor du?
Jag bor i vackra Skåne i en liten stad i Helsingborg. Jag har bott här sedan 1993 och trvis väldigt bra. Men fick jag välja så skulle jag vilja bo i Bosnien. Tillbaka till mitt hemland där jag föddes och där jag spenderade många somrar när jag var yngre. Älskar Bosnien och deras sätt att leva även om det är fattigt där. Bosnien kommer alltid vara en stor del av mitt hjärta. 
 
Vad har du gjort idag?
Vaknat, klätt på mig och nu dricker jag mitt morgon kaffe. Ska snart göra min goda frukost. 
 
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Jag älskar hösten, den mysigaste årstiden ever. Så mysigt när det regnar ute och man sätter igång en bra serie med en stor kopp te/varm choklad. Sedan att man har så mycket olika ljus hemma, så sjukt mysigt! 
 
Är du beroende av något?
Serien Riverdale och sociala medier. Riverdale är så sjukt bra serie och sociala medier kan vi inte vara utan. 
 
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Jag önskar det var oktober nu eftersom då åker jag till Banja Luka och vi ska överaska min mormor med en 80års fest. Vi kommer ha en väligt stor fest med massa god mat, musik och massa fina människor. Längtar så sjukt mycket till dess, mindre än 2 månader kvar ju. 
 
Vad är du på för humör just nu?
Ett ord bara, ångest! 
 
Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad! 
 
Vilken är din favoritaffär?
Jag shoppar inte så jätte mycket men jag älskar HM & Gina Tricot eftersom Gina har skam inspirerade t-shirts. 
 
Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Jag älskar tidiga morgnar. Det finns inget så vackert som att se solen gå upp och väcka allt till liv. Morgontimmarna är magiska! Ljuset, ljuden och dofterna. Det finns inget som slår det. 
 
Har du blivit sydd någon gång?
Ja, det har jag faktiskt. 2 gånger har jag. Jag blev sydd vid min navel när jag var 4 år och sedan vid min läpp när jag var 7 år gammal. Trillade när jag lekte i skolan och det gick väldigt mycket blod. Men är okej nu, så det är bra. 
 
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min syster och mamma. De försöker hjälpa mig med min ångest och depprision. 
 
Är du blyg?
Jag var sjukligt blyg när jag var liten. Jag kan dock tycka det är rätt jobbigt med mingel och konstlade sociala situationer men jag är inte blyg, snarare obekväm.
 
Vad heter du i andranamn?
Jag har inga andra namn, eftersom i Bosnien har man inte det bara. 
 
Vill du gifta dig?
Jag har aldrig haft den drömmen, jag vill inte vara någons fru. Jag vill ju såklart hitta kärleken men jag behöver inte gifta mig med honom/henne. Viktigare för mig att vi båda är lyckliga. 
 
Har du något smeknamn?
Jag har haft många olika smeknamn under min uppväxt men standardsmeknamnet är Anji. Bara min familj som kallar mig det, hehe. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?