Dokumentärer
Publicerat den

Att jag är en serienörd är ingen hemlighet, och jag kollar på det mesta som går för tillfället. På senaste tiden har jag dock fastnat för dokumentärer. Jag tror det som lockar och gör det intressant är det faktum att det är taget från verkligheten. En dokumentär som jag kollat på de senaste veckorna är Making a Murderer. 
 
 
Making a Murderer är det nog inte många som inte har hört talas om. En dokumentärserie i tio delar på Netflix som jag och min syster kollade på tillsammans. Den handlar om Steven Avery, en man som sitter i fängelse i 18 år för ett brott han inte begått. Inte lång efter att han blir frisläppt och stämmer delstaten Wisconsin grips han igen, misstänkt för mordet på fotografen Teresa Halbach. Jag vågar inte skriva mycket mer än så utan uppmuntrar alla som inte redan sett den att göra det! När vi kollade på avsnitten var jag så frustrerad, och det är jag nog fortfarande när jag tänker på det. Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro och man vill bara veta sanningen, vilket jag är rädd för att vi aldrig riktigt kommer att få dock. Att sitta nästa 30 år för något du inte har gjort måste vara förfärligt för både Steven och hans familj. Ni borde verkligen titta på denna dokumentären, så bra. De berättar allt och även visar allt. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?