Sammanfattning: Skam (Säsong 1)
Publicerat den

 
Nu är jag klar med säsong 1 av Skam och måste säga att jag älskar denna serie. Jag är helt besatt av denna serie, den är ju bara helt underbar. Och jag vill varna er som planerar att se denna serien i framtiden. Läs inte vidare om ni inte sett hela serien. Jag kan absolut tipsa om denna serien. Den har allt, drama, komedi, kärlek, bråk. Jag såg första säsongen av Skam i veckan älskade denna säsong. 
 
Nu har jag sett första säsongen så tänkte berätta lite om säsongen, hoppas nu gillar det: första säsongen så lär man känna Chris, Vilde, Eva, Noora & Sana. I första säsongen handlar det om Eva och hennes kille Jonas. De har varit tillsammans ett tag. Jonas var tillsammans med Evas gammla bästa kompis Ingrid, men Jonas och Eva fick känslor för varandra och de blev ihop istället. Sedan lär Eva känna 4 nya tjejer i skolan och de blir sjukt bra kompisar. Alla hjälper varandra. Konceptet går ut på att man kan följa karaktärernas aktiva liv från dag till dag på Skams webbplats och på deras profiler på sociala medier, som Instagram och Facebook. Skam handlar om hur det är att gå i ettan på videregående skolor (norska motsvarigheten till gymnasiet) idag. Russetiden, pojk- och flickvänner, kompisbråk, betyg och tredjeklass-killar är några av temana som serien tar upp.
 
Eva älskar Jonas men under säsongens tid så börjar deras förhållande att gå dåligt. Då kysser Eva en kille som heter Chris och han går i 3:an på gymnasiet och detta får Jonas reda på. Han blir sjukt sårad/ledsen och hon försöker prata med honom men han lyssnar inte. Eva har även en bra kompis som heter Isak som är bästa vän till Jonas. Det de inte vet är att Isak är bög och har känslor för vissa killar och en av de är Jonas. Under säsongen så går det bra för Jonas och Eva men de bestämmer sig för att göra slut. Sista gången de pratar med varandra som pojkvän/flickvän var så fint. Älskar den scenen. Första säsongen var sjukt bra, hoppas den andra är bättre. Har sett en trailer för säsong 2 och där är det mer drama och kärlek. 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?