THE HUNGER GAMES: MOCKINGJAY PART 2 (2015)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Drama | Komedi | Romatisk
The Hunger Games: Mockingjay Part 2 (Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson & Liam Hemsworth) 
Kommentar: En film om överlevnad, krig, vänskap och massa kärlek. 
 
Handling: Medan nationen Panem är i fullskaligt krig, konfronterar Katniss President Snow i en slutgiltig uppgörelse. Tillsammans med hennes närmaste vänner – Gale, Finnick och Peeta ger de sig ut på ett uppdrag där de måste riskera allt för att rädda Panems invånare samt arrangera ett lönnmordsförsök på President Snow som har blivit mer och mer besatt av att förgöra henne. De dödliga fällorna, fienderna samt moraliska valen som väntar kommer utmana Katniss mer än vad någon arena i Hungerspelen någonsin gjort.
 
Kommentar: Jag tyckte denna filmen var sjukt bra, älskade den! I filmen så händer det så mycket saker, vilket jag verkligen gillar. Påminner mycket om boken och filmen har vissa likheter som finns i boken. I filmen får man se när Peeta vill skada Katniss i början men senare ändrar han sig. I filmen så får man se hur mycket Katniss vill vara med Peeta och detta gjorde mig glad eftersom det är mitt favoritpar i alla filmer. Älskar slutet så himla fint. Det bästa var ju trots allt slutet, då Katniss & Peeta har 2 barn och är lyckliga. 
 
Spoilers: Det finns så många scener i filmen som jag älskar och en av de är faktiskt när Katniss & Peeta kyssar varandra. Så himla fint tycker jag! Kan inte fatta att filmen är slut, känns så konstigt att detta även är den sista The Hunger Games filmen. Nu finns det inga fler kvar. Vissa scener var också jobbiga. En av de var när Finnick dog, jag grät när han dog. Han försökte rädda Katniss & Peeta och lyckades men kunde inte rädda sig själv. Han är verkligen en hjäte tycker jag. Sedan även när Katniss ska döda President Snow och dödar President Coin istället, bästa slutet. En scen som jag grät av var när Katniss syster Prim dog, så synd. Sedan även när hon är tillbaka hem till sitt gamla hem. Hon lever ensamt tills Peeta kommer och lever med henne och sedan lever de lyckliga med sina 2 barn och slutet på filmen var det bästa. När Katniss pratar med sin son och tittar när Peeta leker med hans son också. Älskar alla scenerna med Peeta och Katniss i filmen! 
 
 
Jennifer Lawrence & Josh Hutcherson ♥






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?