Är vi verkligen beroende av sociala medier?
Publicerat den

 
Hur kommer det säg att vi alla är så beroende av sociala medier och bli lite mer kända i världen? Vi alla vill ha fler följare på twitter, instagram och youtube. Men varför är vi så beroende av att ha fler följare på sociala medier? Hur kommer det sig att vi har blivit så beroende den senaste åren?
 
Sociala medier har växt de senaste åren och blivit till en samhälls-trend. Att allt fler människor väljer att skapa profiler och vara aktiv på sociala medier är något som påverkar våra vanor och våra uppfattningar. De mest populära sociala medierna för tillfället är Facebook, Twitter och Instagram, Pinterest och LinkedIn. Facebook är en social media som har satt stort avtryck på nätet. För att förstå sammanhanget mellan ungdomars näthantering och påverkan av sociala medier kommer denna artikel först fördjupas inom personligheter som speglas på nätet. Sedan gå närmare in på just Facebook eftersom det är den som i nuläget är den största inom sociala medier. De positiva och negativa sidor som uppstår genom Facebook och sociala medier i allmänhet.
 
Sedan hur människor påverkas av sociala medier och hur det hänger samman med Facebook-användande och utvecklingen av nätet. Om hur föräldrar bör engagera sig som leder in på frågor kring hur människor i olika åldrar samarbetar gällande näthantering och hur vi i samhället bör agera och ta ställning kring ungas påverkan av sociala medier. Jag påverkas dagligen av sociala medier och känner behov av att behöva surfa varje dag. Jag använder internet mycket men det jag använer mest till är att skriva på twitter, lägga upp bilder på instagram och titta på klipp från youtube. Men hur kommer det säg att vi blir så påverkade av sociala medier? Kommer vi bli mer påverkade eller kommer det bli bättre i framtiden. Vi som är födda på 1990-talet har säkert inte varit så påverkade som de som är födda slutet på 1990 talet och början på 2000-talet. För barnen som är födda då är redan påverkade av sociala medier. Jag tycker att sociala medier kan påverka oss på negativt & positivt. Jag har fått mycket fler följare på både twitter och instagram men även kritik här på bloggen om det jag skriver. Men jag tror att sociala meder kommer bli större och större för varje dag som går. Hur kommer det vara om några år. Vad tror ni?



Robex Lundgren

fin blogg



URL: http://ghgumman.blogg.se/


Johan

Intressanta tankar kring sociala medier. Jag tror att användningen kommer att öka och det kan vara både på gott och ont. När det övergår till ett beroende så är det givetvis inte bra. Samtidigt som jag att sociala medier överlag hjälper mer än det stjälper. Framförallt tror jag att företag i allt större utsträckning kommer att arbeta med sociala medier på ett eller annat sätt. I mitt arbetsliv arbetar jag mycket med sociala medier och många skulle nog kalla mig "beroende" - samtidigt som jag inte är särskilt aktiv privat och inte känner något behov av att få följare eller uppmärksamhet. Så det är nog olika från person till person.



URL: http://nivide.se/sociala-medier-srategi





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?