KINGSMAN: THE SECRET SERVICE (2015)
Publicerat den

 
BETYG: 10/10 | GENRE: Drama | Komedi | Action
Kingsman: The Secret Service (Colin Firth, Taron Egerton, Mark Strong)
Kommentar: En film som handlar om spioner, vänskap & hur man ska göra för att överleva. 
 
Handling: Jag var på förhandsvisning av Kingsman: The Secret Service i måndags. Filmen var väldigt bra. Så nu tänkte jag berätta om filmen. Historien är baserad på Mark Millars serieroman och handlar om en erfaren brittisk gentlemannaspion som rekryterar en ung småkriminell kille med potential till sitt stenhårda träningsprogram för blivande agenter. Samtidigt dyker det upp ett hot mot världen som skapats av ett galet teknikgeni. 
 
Kommentar:Jag älskade denna filmen, innehöll både action, komedi och lite drama. Massa action vilket jag älskar. Colin Firth var riktigt bra i denna filmen. Och Taron Egerton (Eggsy) han är jätte rolig i filmen, skrattade en massa till filmen. Men jag gillar verkligen prylarna som de har i filmen, fighten och att spionerna bryr sig om varandra! På ytan är Kingsman en klassisk herrmodebutik i Londons finare kvarter. Bakom fasaden döljer sig en topphemlig organisation med de mest välklädda agenterna i Storbritannien. När de väl försett sig med oklanderliga kostymer och alla de gadgets man kan önska sig, är det de som röjer undan världens hot innan 007 ens hunnit blinka. Men ett fall går tokigt och en död kollega behöver ersättas. Agent Harry Hart hittar en otippad kandidat i förorten. Eggsy är den oborstade tonårsslyngeln med taggarna utåt men ett gott hjärta. Motvilligt skickas han på hård träning där sex unga och lovande kadetter ska testas för det lediga jobbet (för övriga fem förefaller extremt stor risk för död). 
 
Spoilers: Det fanns massa scener i filmen som jag älskar. När Eggsy bråkar med sin styvfar och hans kollegor, när det blir bråk mellan de och Colin kommer och räddar dan och slår de andra. Såg rolig han är i filmen. Sedan när han Colin dör blev jag lite ledsen, men sedan när Eggsy blir en av spinoerna så är han så cool. Och att de pratar lite svenska i filmen är lite roligt faktiskt. Men måste säga att ni borde verkligen se denna filmen. Den innehåller allt. 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?